معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت : طی 10 ماهه نخست امسال 15 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی این استان اعطا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا شاهین‌فر با اشاره به بخشودگی دیرکرد بازپرداخت تسهیلات این بانک اظهار کرد: زمانی که بازپرداخت وام تا زمان سررسید انجام نشود، 6 درصد دیگر به عنوان دیرکرد روی مبلغ سود وام تسهیلات اضافه خواهد شد که بانک کشاورزی تا انتهای امسال برای کسانی که اقدام به تصفیه حساب نمایند، این بخشودگی را اعمال خواهد کرد.

او با بیان اینکه ا تاکنون 10 هزار نفر از این فرصت بهره برده‎اندفزود : بانک کشاورزی در کنار بانک‌های صنعت، معدن و تجارت و بانک سرمایه به عنوان یک بانک تخصصی شناخته می‌شود، این بانک موظف است 90 درصد از هزینه‌های خود را در بخش کشاورزی انجام دهد که این هزینه در قالب هزینه‌های سرمایه‌ای یا جاری در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

شاهین‌فر تصریح کرد: هم اکنون بخش کشاورزی نیز برای ما شامل سه حوزه کشاورزی عام، صنایع تبدیلی و خدمات کشاورزی است. ما در بخش صنایع تبدیلی به واحدهای تولیدی که در تبدیل مواد اولیه کشاورزی فعالیت دارند، تسهیلات اعطا می‌کنیم. از این جهت بانک کشاورزی با صنعت نیز در ارتباط است.

معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: پارسال حدود 15 هزار 600 میلیارد ریال تسهیلات به این بخش‌ها اعطا شد و امسال نیز طی 10 ماهه اخیر همین میزان تسهیلات به این سه حوزه پرداخت شده است و در واقع میزان تسهیلات اعطایی امسال  35 درصد بیشتر از پارسال بوده است.

شاهین‌فر با اشاره به بروز برخی رقابت‌های ناسالم بین بانک‌ها، از آن به عنوان عاملی در افزایش نرخ تمام شده پول یاد کرد و گفت: با بروز این رقابت‌ها هزینه تمام شده پول افزایش خواهد یافت. در واقع برخی از بانک‌ها در عمل به قانون به گونه‌ای عمل می‌کنند که در نهایت منابع را به سمت خود برده و این منجر به افزایش هزینه‌های ما می‌شود.

وی اضافه کرد: جلوگیری از این مساله در مقطع فعلی بسیار اهمیت دارد چراکه در این رقابت مردم متضرر خواهند شد و ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاری افزایش خواهد یافت. به عنوان نمونه نرخ بازده بخش کشاورزی پایین‌تر از بخش‌هایی مانند صنعت و معدن بوده و به همین جهت باید سود بازپرداخت تسهیلات آن هم بیشتر باشد اما این رقابت منابع را محدود کرده و نرخ تمام شده پول را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.