مشهد؛

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده صنعت کشاورزی و دامپروری

نبودن صنایع تبدیلی و آشنا نبودن با بازار هدف بزرگترین تهدید بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان جوین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا هاشم آبادی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جوین گقت: شهرستان جوین با داشتن 3درصد از کل اراضی کشاورزی خراسان رضوی 7 درصد از کل تولیدات بخش کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در 3سال گذشته تولید در بخش کشاورزی روند رو به رشدی را داشته و در سالهای 94 و 95 25 درصد افزایش در تولید را شاهد بوده ایم وخرید گندم توسط دولت برای اولین بار بالاتر از قیمت جهانی باعث تشدید این مسئله شد و انگیزه تولید را در کشاورزان افزایش داد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه دو بخش دامداری و کشاورزی مکمل یکدیگر هستندو این شرایط در شهرستان جوین به خوبی وجود داردافزود: در این شهرستان 29 واحد صنعتی دام سنگین با ظرفیت 1500راس و مابقی واحدها به صورت سنتی اداره می شود که در مجموع 9500 راس دام سنگین در شهرستان داریم.

هاشم ابادی گفت : روزانه 60تن شیر با کیفیت مازاد بر مصرف در شهرستان تولید می شود که نبود صنایع تبدیلی باعث مشکلات فراوان در لبنیات و شیر را به وجود آورده است و نبود حلقه صنایع تبدیل تهدید بزرگی برای بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان جوین است.

وی با اشاره به اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای آبیاری تحت فشار در این شهرستان افزود : این تسهیلات سیال می باشد و هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد در سال گذشته در 70هکتار از اراضی برای ابیاری تحت فشار تسهیلات داده شده است و امسال 1500هکتار اراضی با سیستم آبیاری تحت فشار ایجاد خواهد شد و تا کنون 400هکتار به شعبه شهرستان معرفی شده اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جوین خاطر نشان کرد:راندمان آب در کشاورزی به شیوه سنتی 35 تا 40 درصد می باشد و راه اندازی سیستم های نوین ابیاری حتی اگر 10 درصد کاهش مصرف اب را داشته باشیم 10 درصد کمتر از منابع اب زیر زمین برداشته خواهد شد و فرصتی برای تجدید این منابع است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.