ساختمان های غیر ایمن در استان فارس و بخصوص کلان شهر شیراز شناسایی و به مالکان اخطار ایمن سازی داده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست شورای برنامه ریزی دادگستری استان با بیان اینکه حادثه ساختمان پلاسکو زنگ خطری برای ساختمان های غیر ایمن به لحاظ فنی است افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های دادگستری باید در این عرصه وارد و با شناسایی ساختمان های غیر ایمن نسبت به تذکر به مالکان و تدوین ضمانت اجراهای لازم در این خصوص اقدام کنند.
 
نماینده عالی قوه قضائیه اظهار کرد: عبرت از چنین حوادث تلخ و عمل به وظایف و استفاده از اختیارات قانونی توسط مسئولین زمینه پیشگیری از چنین حوادثی را فراهم خواهد کرد.
 
 القاصی مهر به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ماموریت داد تا در راستای پیشگیری از آسیب های احتمالی نسبت به شناسایی اماکن و بناهای بدون استحکام و اصول فنی اقدام و به صورت رسمی به مالکان و متصرفان اعلام تا نسبت به رفع نواقص فنی و ایمن سازی اقدام کنند.
 
وی تاکید کرد: طی مصوبه ای در اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی  استان کار گروهی متشکل از نهادهای ذیربط در امر نظارت فنی تشکیل و ساختمان های غیر ایمن در استان و بخصوص کلان شهر شیراز  شناسایی و ضمن اعلام به مالکان در صورت رفع نکردن نواقص  از طریق رسانه ها به مردم معرفی می شوند.  
 
احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس نیز در این نشست از نظارت مستمر این معاونت در چارچوب عمل به وظایف پیشگیرانه خبر داد و افزود: در سال های گذشته چندین ساختمان در شیراز با دستور قضائی پلمپ شده است.
 
وی گفت: در چندین مورد پس از ایمن سازی ساختمان و رفع نواقص فنی با تایید کار گروه مربوطه و ناظران فنی و مهندسی دستور رفع پلمپ صادر شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.