آذربایجانغربی بیش از دومیلیون هفتصدو پنجاه هزار هکتار عرصه ی ملی را در خود جای داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیر کل منابع طبیعی استان در اولین جلسه هفته ی منابع طبیعی در سال 95 با تبریک روز ملی هوای پاک، با تقدیر از حضور فعالانه روسای دستگاهها نمایندگان دستگاههای اجرایی و اساتید دانشگاه ؛ این حضور را قوت قلبی برای خادمین عرصه های ملی توصیف کرد و گفت: آذربایجانغربی بیش از دومیلیون هفتصدو پنجاه هزار هکتار عرصه ی ملی را در خود جای داده است و حفاظت ازاین عرصه نیازمند مشارکت عمومی و عزم ملی است که همکاری دستگاههای مختلف و استفاده از ظرفیتهای بالقوه آنها می تواند ما را در رسیدن به اهداف سازمانی امیدوارتر سازد.

وهاب زاده افزود:امروز حفاظت و احیاء عرصه های ملی فراتر از وظایف اداری و تعریف شده است و نجات مشکلات زیست محیطی یک تکلیف انسانی و ملی است که همه ما باید با همراهی همدیگر تلاش کنیم وضعیت کنونی طبیعت اطرافمان را بهبود دهیم و حداقل در حالت تثبیت شده قرار دهیم.

وی افزود:این طبیعت متعلق به نسلهای آینده نیز هست بنابراین فرزندان ا ین مرز و بوم حق داشتن طبیعتی سالم و هوای پاک را دارند. این عرصه ها و طبیعت یک ثروت ملی محسوب شده و همه در آن سهیم هستند . بنابراین دست یاری و کمک به سوی همه آحاد جامعه دراز می کنیم و امیدواریم با شعار امسال هفته منابع طبیعی که " همیار طبیعت باشیم" هست ؛ واقعا" بعنوان همیار طبیعت عمل نماییم و با کاشت یک نهال؛ ایرانی سرسبزو عاری از هر گونه مشکلات زیست محیطی داشته باشیم.

در این نشست مهندس کریم زاده ریاست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجانغربی نیز ضمن تقدیر از همه حافظان عرصه های ملی با ابراز خرسندی از انجام وظایف محوله در این زمینه ، گفت:

منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار در جامعه و پشتوانه بخش کشاورزی است که حفاظت از این عرصه ها نیازمند مشارکت همگانی است وظيفه اصلی ما در قبال منابع طبيعي حفاظت ، احيا، توسعه و بهره برداري بهينه از عرصه هاي منابع طبيعي مي باشد

ریيس ستاد برگزاري هفته منابع طبيعي تصریح کرد : شعار امسال هفته منابع طبيعي با عنوان " همیار طبیعت باشیم " نامگذاري شده است كه بايد همه تلاش و برنامه ها براي تحقق اين شعار برنامه ريزي شود

کریم زاده افزود: این طبیعت متعلق به نسلهای آینده نیز هست بنابراین فرزندان این مرز و بوم حق داشتن طبیعتی سالم و هوای پاک را دارند. این عرصه ها و طبیعت یک ثروت ملی محسوب شده و همه در آن سهیم هستند.

وی خاطر نشان کرد: از ۳میلیون هکتار اراضی استان حدود ۲.۷میلیون هکتار به مراتع و منابع طبیعی و بیش از ۱۰۰هزار هکتار اراضی جنگلی اختصاص دارد و سرانه جنگل در استان ۳۷هزارم هکتار است که نسبت به سایرکشورها بسیار کم است

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.