با راه‌اندازی 12 آزمایشگاه زیست‌فناوری در مدارس مازندران خلاقیت و لذت مطالعه در دانش‌آموزان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محسن آسوری رییس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران در آمل با بیان اینکه ۱۲ آزمایشگاه زیست‌فناوری در پژوهش‌سراها، مدارس و کانون‌های فرهنگی سطح استان افتتاح شد، گفت: هدف از راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها، آموزش نکات علمی با استفاده از محتوای کتاب‌ها با ساده‌ترین آزمایش‌ها است.

وی با بیان اینکه آموزش مناسب به دانش‌آموزان سبب تولید محصول در رشته مهندسی و صنایع می‌شود، افزود: دانش‌آموزان رشته ریاضی و فیزیک با آشنایی زیست‌فناوری می‌توانند از میکروب دارو تولید کنند.

رییس پژوهشکده شمال انستیتوپاستورایران گفت: دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم به مقداری وسایل تکمیلی در آزمایشگاه نیاز دارند که قرار شد دانشگاه‌ها و اساتید در طرح های دانش‌آموزی همکاری کنند.

محسن آسوری افزود: محققان انستیتو پاستور شمال کشور در حال حاضر داروهایی تولید کرده‌اند که دارای ارزش افزوده بالایی است و به سایر کشورها نیز صادر می‌شود.

وی گفت: بستر لازم هم‌اکنون فراهم است تا با همکاری آموزش و پرورش از خلاقیت دانش‌آموزان هم استفاده شود.

رییس پژوهشکده شمال انستیتوپاستورایران افزود: از مهرماه امسال از سوی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری دستور توسعه و ترویج فناوری دانش‌آموزی ابلاغ شد که مازندران به عنوان پایلوت این طرح ملی انتخاب شد.

انستیتو پاستور شمال کشور مجری طرح در مازندران شد تا با همکاری آموزش و پرورش اقدام به افتتاح آزمایشگاه زیست فناوری دانش‌آموزی کند.

انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.