سومین نشست کارگروه مد و لباس ایرانی، اسلامی در سال ۹۵ با موضوع برگزاری دومین جشنواره مد و لباس ایرانی، اسلامی در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این نشست گفت: کارگروه مد و لباس ایرانی، اسلامی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ادارات کل استان‌ها واگذار شده است و ما هم در اداره کل سعی و تلاش کردیم که در این حوزه فعال باشیم و در جامعه نهادینه کنیم.

حمیده ماحوزی در ادامه افزود: آموزش و پرورش از دستگاه‌هایی است که می‌تواند نقش اساسی در این حوزه ایفا کند و یکی از ستون‌های مهم دز جامعه برای الگو سازی در این حوزه باشد.

وی همچنین اظهار داشت: از نماینده دستگاه‌هایی که در این جلسه حضور دارند و همه دستگاه‌ها که در جشنواره قبل و برگزاری کارگروه‌ها با ما همکاری کردند تشکر می‌کنم.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: بحث لباس در کشور ما و جامعه انسانی از مولفه های مهم و جزء اولین نیازهای انسان است.

آنیتا مظفری افزود: هدف ما از این کارگاه‌ها شناسایی ظرفیت‌ها، کمک و حمایت و معرفی آثار این ظرفیت‌ها در این حوزه است.

وی بیان کرد: با توجه با اینکه ما یک کشور اسلامی هستیم و آن چیزی که برای ما مهم و دارای ارزش است، این است که در طراحی باید ایرانی، اسلامی و بومی و محلی را مدنظر قرار داد. مد و لباس باید با فرهنگ و ارزش های بومی و محلی هر کشور همراه و همگام باشد.

منا چهارلنگی کارشناس مسئول کارگروه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خصوص برگزاری جشنواره برای اعضاء توضیحاتی را ارائه کرد.

در حاشیه این نشست اعضاء کارگروه به بیان نظرات و پیشنهادات در مورد این جشنواره پرداختند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.