دشتی:

جشنواره غذاهای بومی‌محلی و صنایع‌دستی

بخشدار مرکزی شهرستان دشتی از برگزاری دومین دوره جشنواره غذاهای بومی‌محلی و صنایع‌دستی و فروش و عرضه غذاهای محلی این بخش در سال جاری خبر داد.

جشنواره غذاهای بومی‌محلی و صنایع‌دستی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احسان رزمی نیا روز پنجشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه در روستای بحیری دشتی افزود: این جشنواره با مشارکت 17 دهیاری روستاهای بخش مرکزی شهرستان دشتی به میزبانی روستای بحیری به عنوان دهکده گردشگری دفاع مقدس برگزار شده است.

وی با اشاره به تولید و فروش صنایع دستی محلی در این جشنواره یادآوشد: در این جشنواره از رنگینک به عنوان شیرنی محلی استان بوشهر به طول هشت متر رونمایی ‌شد.

رزمی نیا هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و توسعه استفاده از غذاهای سالم و با کیفیت محلی و معرفی توسعه صنایع دستی شهرستان دشتی ذکر کرد.

محمد فقیه رئیس شورای اسلامی روستای بحیری نیز گفت: در این جشنوارهای انواع غداهای محلی دشتی شامل انواع نان های محلی، انواع شیرینی و غذاهای سنتی و بومی روستاهای دشتی پخت و عرضه خواهد شد.

در این مراسم سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان دشتی و دهیاران بخش مرکزی دشتی حضور داشتند.

روستای بحیری شهرستان دشتی با یک هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.