مدیر کل حفاظت از محیط ‌زیست استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های متعدد گردشگری محیط‌ زیستی استان فراهم کردن امکانات لازم برای استفاده از این فرصت را ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، محمد خداپرست با اشاره به اینکه استان اردبیل از جاذبه‌های گردشگری محیط ‌زیستی متعدد برخوردار است که اغلب به دلیل کمبود اعتبارات زیرساخت‌های لازم آن تأمین نشده است تصریح کرد: به عنوان مثال به دلیل مهاجرت گسترده پرندگان به تالاب‌های استان می‌توان طرح‌های پرنده‌نگری را اجرا کرد اما عملاً محدودیت امکانات مانع از اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح به سادگی در دریاچه شورابیل که یکی از مقاصد گردشگری مسافران است می‌تواند به اجرا درآید و مسافران می‌توانند در مقاطعی از سال پرنده مهاجر اردک را با تلسکوپ‌هایی که در حال حاضر در موزه تاریخ طبیعی تهیه شده، مشاهده کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط ‌زیست استان اردبیل با اشاره به مهاجرت قو و پلیکان به تالاب میل مغان متذکر شد: در برخی تالاب‌ها عملاً طرح پرنده‌نگری می‌تواند اجرا شود و ما در نظر داریم حداقل در فصول پاییز و زمستان نسبت به اجرای این طرح در سال‌های آینده اقدام کنیم.

خداپرست گفت: دو سایت حفاظتی آهوی مغان و مرال در فندقلو دایر است و هر دو سایت می‌تواند مورد بازدید گردشگران قرار گیرد.

وی با تأکید به اینکه می‌توان امکانات پذیرش گردشگران در این دو سایت را ارتقا داد، اضافه کرد: در عین حال در مناطق تحت حفاظت نیز می‌توان طرح‌های مختلفی اجرا کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.