رییس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی مراکز مهارت‌آموزی زایمان طبیعی بدون درد در دانشگاه‌های پزشکی کشور و استخدام 2000 ماما در سال جاری خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرح بابایی، ظهر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه کشوری توسعه علوم مامایی و باروری در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:یکی از این مراکز تاکنون در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه اندازی شده‌است.

وی افزود: 10 مرکز دیگر نیز تا پایان سال 96در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور راه اندازی خواهدشد.

به‌گفته‌وی، ترویج زایمان طبیعی هدف اصلی از راه اندازی مرکزهای مهارت آموزی زایمان بدون درد است.

رییس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهره گیری از آب درمانی را نیز یکی از روش‌های کاهش درد در زایمان طبیعی خاطرنشان‌کرد و گفت: یک وان در هر یک از واحدهای تک نفره اتاق‌های زایمان طبیعی بیمارستان‌های کشور پیش‌بیینی‌شده‌است تا مادران هنگام زایمان از آن بهره‌گیری‌کنند.

بابایی، در ادامه از استخدام 2000 ماما در سال جاری خبر داد و گفت: این وزارتخانه هم اکنون برای بلوک های زایمان با کمبود 200 مامای دیگر مواجه است.

وی، از افزایش اتاق‌های زایمان طبیعی به 1800 واحد نیز تا پایان دولت تدبیر و امید خبرداد و گفت: 848 واحد تک نفره اتاق‌های زایمان طبیعی ازابتدای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون در بیمارستان‌های سراسر کشور راه‌اندازی شده‌است.

به‌گفته‌وی، زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور از سال 93 تاکنون به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

بابایی در پایان با اشاره به اینکه کارگروه توسعه علوم مامایی و باروری دانشگاه های علوم پزشکی کشور به 10 منطقه آمایشی تقسیم شده است تصریح کرد: چهارمین نشست کارگروه توسعه علوم مامایی و باروری منطقه آمایشی هفت استان کشور شامل استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد با حضور ماماها و کارشناسان مامایی این استان‌ها در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.