کرمان؛

خسارت میلیاردی سیلاب در جنوب کرمان

سیلاب 5میلیاردو 700میلیون تومانی به محورهای ارتباطی جنوب کرمان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان با اشاره به جاری شدن سیلاب در چند روز گذشته در جنوب استان گفت: با تلاش راهداران اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان محورهای ارتباطی این منطقه بازگشایی و روانسازی ترافیک انجام شده است.

احسان عراقی زاده با بیان اینکه در این مدت چند روز بارنگی سیلاب سبب تخریب 35آبنما وخسارت به 14دستگاه پل در شهرستانهای رودبار جنوب ،کهنوج وقلعه گنج شده است افزود: در مجموع این سیلاب تا کنون بیش از 5میلیاردو 700میلیون تومان خسارت به حوزه راه های جنوب استان کرمان وارد کرده است.

وی بیان کرد: سیلاب در شهرستانهای جنوبی استان به 2هزار کیلومتر از راه های روستایی که شامل آب بردگی شانه راه ها ،شکستگی ،تخریب شیب شیروانی،دستک پلها خسارت وارد کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان افزود: از ابتدای بارندگی های اخیر و تخریب راه های خاکی روستایی تا کنون 1800کیلومتر راه توسط دستگاه های راهداری جنوب استان تیغ زنی شده است. عراقی زاده گفت: با توجه به وجود بیش از 50آبنما در محور صولان به رمشک در شهرستان قلعه گنج کار ترمیم و بازسازی آبنماهای تخریب شده تا زمان فروکش کردن سیلاب مقدور نیست .

وی از حضور 24ساعته راهداران و دستگاه های راهداری در حوزه راه های جنوب استان خبر داد وگفت:130دستگاه راهداری و170نفر راهدار در محورهای این منطقه حضور دارند.

احسان عراقی بیان کرد: با توجه به روند بارشها همچنان نیروهای این اداره کل با تمام تجهیزات وقدرت فنی در محورها حضور دارند تا جاده ای بسته نماند. وی از برف روبی وتیغزنی 75کیلومتر از محورهای برفگیر جیرفت خبر داد و گفت:از شب گذشته بارش برف در محور جیرفت به ساردوئیه و جیرفت به جبالبارز ادامه دارد و کلیه گردنه های برفگیر این شهرستان باز وتردد جریان دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار