طرح کشوری خادم که مخفف شعار خانواده آماده در برابر مخاطرات است، به‌ زودی اجرا می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مختاری ‌فر رئیس جمعیت هلال ‌احمر قائم‌ شهر گفت: طرح کشوری خادم که مخفف شعار خانواده آماده در برابر مخاطرات است، به‌ زودی اجرا می‌ شود.

وی افزود: جمعیت هلال ‌احمر جمهوری اسلامی ایران با هدف جلب مشارکت خانواده‌ ها و ارائه آموزش‌ های لازم به جامعه در برابر مخاطرات، طرح خادم را در سراسر کشور اجرا مـی ‌کند.

وی با بیان به اینکه تا سال ۱۴۰۰ شمسی، ۳۰ درصد مردم ایران با این طرح آشنا خواهند شد، گفت: طرح خادم در ابتدا برای ۱۰ هزار خانوار مازندرانی، اجرا خواهد شد که سهم قائم‌ شهر در این مقطع، هزار خانواده است.

مختاری ‌فر افزود: ۴۰ نفر از داوطلبان خادم، در دوره‌ های مختلف، آموزش‌های لازم برای اجرای طرح خادم را فراگرفته و به ‌زودی در تیم‌های دونفره به درب منازل اعزام می‌ شوند.

رئیس جمعیت هلال ‌احمر قائم‌ شهر بابیان اینکه مراجعه داوطلبان خادم به هر خانه ماهی یک‌ بار است، گفت: هر تیم موظف است ۱۲ بار به درب منزل هر خانواده مراجعه کند و برای سرپرست خانوار آموزش ‌های مخاطرات را بازگو کند.

مختاری ‌فر افزود: مراجعان این طرح، فرم‌هایی را به هر خانواده می ‌دهند و اطلاعاتی از قبیل آموزش کمک ‌های اولیه، ارزیابی ساختمان و داشتن نقشه خطر پذیری سازه ‌ای و غیر سازه ‌ای، را از آنان دریافت و سپس در هر مراجعه، آموزش ‌های لازم قبل، هنگام و پس از حوادث را به سرپرستان خانوار ارائه می ‌دهند تا آنان موارد را در داخل خانواده خود مطرح کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار