طرح خادم با ارتقای دانش امدادی خانواده ها اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: یکی از مهمترین برنامه های جمعیت هلال احمر در راستای کاهش خسارات ناشی از حوادث و بلایا ، ارتقای دانش و اطلاعات امدادی افراد و خانواده ها در راستای خودامدادی و افزایش میزان تاب آوری در حوادث است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که اطلاعات خانواده های ایرانی در مورد چگونگی مقابله با حوادث و سوانح مختلف بسیار اندک و محدود است و این وضعیت موجب شد تا جمعیت هلال احمر در زمینه افزایش شاخص اطلاعات خانوار در خصوص مسائل امدادی، یکی از بزرگترین طرح آموزشی خود را در قالب طرح خادم به اجرا گذارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: با توجه به اینکه خانواده ها برای دریافت آموزش های آمادگی در برابر مخاطرات به مراکز آموزشی مرتبط مراجعه نمی کنند، لذا جمعیت هلال احمر به تناسب مسئولیتی که درقبال عموم افراد جامعه دارد برنامه ای را تدوین نموده است تا رابطان این جمعیت به درمنازل آن ها مراجعه کرده و آموزش های لازم را بصورت فشرده و کوتاه مدت به افراد خانواده ارائه کنند.

دکتر اکبری افزود: بر این اساس در برنامه ریزی های بعمل آمده، در یک اقدام آزمایشی برخی از شهرهای استان های مختلف کشور تا پایان سال 95 تحت آموزش قرار می گیرند که مازندران یکی از این استان ها است.

وی با اشاره به جزئیات این طرح ملی گفت: مراجعه به درمنازل خانوارها توسط داوطلبان و امدادگران هلال احمر درچند نوبت انجام می شود و درهرنوبت آموزش های کوتاه و سرپایی به مدت 5 تا 10 دقیقه ارائه می شود، سپس به هر کدام از خانواده ها کد ثبت شده در شعبه جمعیت هلال احمرشهرستان مورد نظر تعلق می گیرد.

دکتر اکبری با بیان اینکه همکاری و تعامل شهروندان با عوامل جمعیت هلال احمر که درواقع تسهیل گران این فرآیند ملی و مهم هستند را شرط موثر موفقیت این برنامه دانست و از تمامی خانواده ها خواست با نیروهای جمعیت هلال احمر استان همکاری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اهمیت راهبردی این طرح در کاهش خسارات ناشی از حوادث و سوانح مختلف افزود: از همه نهادها ، سازمانها، رسانه ها و به ویژه خانواده ها تقاضا داریم در اجرای این برنامه کشوری نهایت همکاری را در دستور کار قرادهند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار