فرماندار پارس آباد گفت: 100 طرح اقتصادی، تولیدی و عمرانی این شهرستان با اعتبار یک هزار و 410 میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، اکبر صمدی افزود: مهمترین این طرح ها شامل آبگیری دریاچه شهرک غفاری با 310 میلیارد ریال، ناحیه دوم پایاب سد خدآفرین با 600 میلیارد ریال، ساحل بندی رودخانه ارس، گازرسانی به 34 روستا، آبرسانی به پنج روستا، نوسازی کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان و نوسازی دستگاه های مدرن شیردوشی دامپروری در این شرکت می باشد.

وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید کارهای اساسی به منظور اشتغالزایی و رونق اقتصادی و کشاورزی در این شهرستان انجام گرفته و در صورت تحقق آنها تحول عظیمی در منطقه ایجاد خواهد شد.

فرماندار پارس آباد طرح منطقه آزاد تجاری و بندر خشک را در منطقه مغان یادآور شد و گفت: با راه اندازی این 2 طرح که زمینه لازم برای راه اندازی آنها در دولت تدبیر و امید مهیا شده علاوه بر اشتغالزایی در منطقه شاهد توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه خواهیم بود.

صمدی اضافه کرد: در کنار این طرح ها شبکه پایاب سد خدآفرین هم که بصورت شبانه روزی در دست اجرا است و از صندوق توسعه ملی مبلغ یک میلیارد دلار اعتبار به این طرح اختصاص یافته شاهد اشتغالزایی بیش از 30 هزار نفر در منطقه خواهیم بود .

وی از فعال شدن 22 واحد تولیدی راکد در شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی 22 واحد تولیدی با 350 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از رکود خارج و برای 109نفر هم اشتغال جدید ایجاد شده است.

وی افزود: چهار کارخانه پنبه پاک کنی، پنج کارخانه ذرت خشک کنی و فراروی ذرت بذری، 2کارخانه تولید لبنیات، کارخانه آبمیوه، کارخانه بسته بندی محصولات کشاورزی و چندن کارخانه صنعتی از جمله واحد های تولیدی خارج شده از رکود است که هم اکنون فعال شده و تولیدات خود را از سر گرفته اند .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.