فرماندار بناب با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی برای امور کتابخانه های شهرستان در حد تعمیرات و تامین قسمتی از کتب است گفت:برای احداث کتابخانه نباید منتظر اعتبارات دولتی باشیم.

کمبود کتابخانه در بناببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ولی ا... فرج الهی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی بناب کمبود کتابخانه در این شهرستان را مشکل جدی قشر جوان و علاقه مند اعلام کرد و افزود:وجود دو کتابخانه عمومی برای جمعیت 130 هزار نفری کافی نیست و باید سعی و تلاش مسئولین و خیرین معطوف افزایش فضای مطالعه شود.
وی افزود:برای احداث کتابخانه محدودیتی در تامین زمین وجود ندارد و در صورت تمایل خیرین و با استفاده از ظرفیت انجمن خیران کتابخانه ساز برای ساخت کتابخانه اقدام خواهد شد.
فرماندار بناب اضافه کرد:برای این منظور یک قطعه زمین در شهر و دو قطعه زمین در روستاها آماده واگذاری به خیران است ضمن اینکه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی دیگر روستاها نیز برای ایجاد کتابخانه عمومی آمادگی دارند.
وی همچنین با بیان اینکه فضای مجازی از مخاطبان کتاب کاسته است از کارشناسان خواست با آسیب شناسی لازم جوانان را برای مطالعه تشویق و ترغیب کنند.
رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان بناب هم استقبال مردم از کتابخانه های سیار را مطلوب ارزیابی کرد و از متولیان خواست ترتیبی اتخاذ کنند تا مردم کتب موجود را برای مطالعه با خود ببرند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار