فرماندار شهرستان از تصویب احداث ساختمان جدید کتابخانه عمومی این شهرستان با اعتبار 17میلیارد ریال خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ علی بدرشکوهی با اشاره به فرسوده بودن و کمبود فضا در ساختمان فعلی کتابخانه عمومی این شهرستان گفت: در کمیته برنامه ریزی ، احداث ساختمان جدید کتابخانه عمومی به تصویب رسید که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی استفاده از ظرفیت خیران در بخش توسعه فضاهای آموزشی و کتابخانه ها را ضروری دانست و گفت: تنها در 9 ماهه امسال خیران شهرستان بیش از 220 میلیون ریال برای تجهیز کتابخانه های مدارس کمک کرده اند.
فرماندار بستان آباد ادامه داد: اگر حدود 40 درصد از نیاز فضاهای آموزشی و کتابخانه های مورد نیاز شهرستان بویژه در روستاها و مناطق محروم توسط خیران تامین شود، برای اتمام 60 درصد باقی مانده، بودجه فرهنگی شهرستان جوابگو خواهد بود.
بدرشکوهی همچنین با اشاره به اهدای زمین از سوی برخی روستاییان برای احداث کتابخانه های روستایی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی با مساعدت مردم در روستاهای آلانق، قره بابا، حاج آقا و سعید آباد کتابخانه روستایی ساخته می شود.
وی توسعه فرهنگی را زمینه ساز توسعه همه جانبه در کشور عنوان کرد و افزود: باید تلاش شود آسیب های موجود در این مسیر برداشته شود.
وی خواستار استفاده از ظرفیت های خالی ساختمان های دولتی، حسینیه ها و مساجد برای استقرار کتاب در روستاهای شهرستان شد و گفت: دهیاران و شوراها با همکاری مستمر با اداره نهاد کتابخانه های عموی می توانند در روستاها صاحب کتابخانه شوند.
فرماندار بستان آباد تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های این شهرستان را 41 هزار جلد اعلام و اظهار کرد: متاسفانه برای جمعیت 100 هزار نفری شهرستان تنها سه کتابخانه عمومی وجود دارد .

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار