امدادرسانان در معرض خطر آسیب های دود ناشی از احتراق مواد/ آتش نشانان فداکار باید تحت پوشش بیمه ای مضاعف قرار گیرند
رئیس انجمن آسم و آلرژی با اشاره به تاثیرات دود ناشی از احتراق و سوختگی مواد در حادثه پلاسکو گفت:به طور قطع این دود برای آتش نشانان و افرادی که در معرض آن هستند، آسیب زا است و متاسفانه استفاده از ماسک تاثیر چندانی ندارد.



مصطفی معین رئیس انجمن آسم و آلرژی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه دود ناشی از احتراق و سوختگی مواد در محوطه ساختمان پلاسکو برای امدادگران، آتش‌نشانان و سایر خدمت‌رسانان در صحنه به طور قطع می‌تواند برای آن ها آسیب‌زا باشد، گفت: استفاده از ماسک تا حدی می‌تواند از بروز آسیب جلوگیری کند اما متأسفانه تأثیر تعیین‌کننده‌ای ندارد.

وی عنوان کرد: امدادگران، آتش‌نشانان و افرادی که در معرض دود آتش هستند باید شیفت آن ها به طور مرتب تغییر کند  تا آسیب کمتری به سلامتی آنها وارد شود.

رئیس انجمن آسم و آلرژی با اشاره به رعایت برخی نکات برای خدمت رسانان درحادثه پلاسکو  به خصوص آتش نشانان در معرض دود گفت: برای آسیب کمتر به سلامتی این افراد، باید تغذیه آن ها از نظر دریافت ویتامین‌های مختلف و مواد آنتی اکسیدان مورد توجه قرار گیرد و از میوه‌های تازه، روغن ماهی و زیتون، شیر و لبنیات به اندازه کافی مصرف کنند.

معین عنوان با بیان اینکه آتش نشانان به دلیل فداکاری و رشادت هایی که در طول سال برای مردم انجام می دهند باید به طور مضاعف تحت پوشش بیمه و خدمات سلامتی قرار بگیرند، افزود:  بعد از اتمام حادثه افرادی که در طول این چند روز مشغول به خدمت رسانی بودند، باید چند ماه تحت مراقبت ویژه باشند تا از آسیب‌هایی که ممکن است سلامت آنها را تهدید کند در امان باشند.

رئیس انجمن آسم و آلرژی یادآور شد: در لیست خدمت‌رسانان به حوادث این چنینی افراد دارای سابقه مشکلات تنفسی و قلبی نباید در صحنه و بخصوص در معرض دود حضور داشته باشند زیرا خطرات زیادی در کمین سلامتی آنها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.