رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: حرکت تاریخی ۱۹ بهمن از افتخارات این استان است.

حرکت تاریخی 19 بهمن افتخار چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی گرجی، حرکت تاریخی مردم چهارمحال و بختیاری در ۱۹ بهمن ۵۷ برای دیدار و بیعت با امام خمینی (ره) را از افتخارات و برگ زرین تاریخ مردم حماسه ساز، غیور و ولایتمدار این استان بیان و تأکید کرد: ۱۹ بهمن باید به عنوان روز شاخص استان در تاریخ انقلاب‌اسلامی ثبت شود.

وی افزود: متأسفانه تا کنون آن طور که باید به این واقعه مهم پرداخته نشده است.

گرجی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته طی سال های اخیر در ستاد دهه‌ فجر استان برای بزرگداشت و ثبت این روز به ياد ماندنی گفت: این امر نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول است.

وی همچنین از تشکیل کمیته بزرگداشت ۱۹ بهمن برای اولین بار و بعد از ۳۸ سال از این واقعه تاریخی با عضویت ۳۰ نفر از مردم مؤمن و انقلابی در شهرستان بروجن خبر داد و افزود: تحقیق و پژوهش و جمع‌آوری اسناد و مدارک، مصاحبه با صاحبنظران و افراد حاضر در این حماسه، پرداختن به نقش محوری مردم بروجن در خلق آن و زمينه سازی برای ثبت و برگزاری همایش این روز مهم از برنامه‌های این کمیته است.

گفتنی است: جمعی از اهالی و بختیاری های غیور منطقه چغاخور، بلداجی و بروجن، روز پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷ به وسیله ۱۱ دستگاه اتوبوس برای بیعت با حضرت امام خمینی (ره) عازم تهران شدند و حدود ساعت ۹ و نیم صبح جمعه ۲۰ بهمن ضمن ملاقات و بیعت حضوری با ایشان در مدرسه علوی، آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از انقلاب ‌اسلامی اعلام کردند.

این افراد سپس با حضور در مراسم سخنرانی مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر منصوب ایشان در دانشگاه تهران، از دولت موقت هم اعلام پشتیبانی نمودند.

این گروه، شامگاه ۲۰ بهمن بعد از نماز مغرب و عشا و استماع سخنان آیت الله دکتر بهشتی، به سمت استان چهارمحال و بختیاری حرکت کردند که به دلیل حکومت نظامی، مجبور به توقف در شهر مقدس قم شدند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار