رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در برخی موارد مقاوم سازی بیمارستان‌های کشور هزینه بیشتری نسبت به نوسازی آن دارد.

علی اکبر حقدوست رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نوسازی بیمارستان‌های فرسوده اظهار داشت: نوسازی و مقاوم‌سازی بیمارستان‌های فرسوده دو مقوله جدا از هم است به طوری که در بعضی از اوقات نوسازی یک بیمارستان هزینه‌ای به مراتب کمتر از مقاوم‌سازی آن مکان برای وزارت بهداشت و کشور دارد به همین دلیل در طرح اولیه باید تمام ابعاد بررسی و سپس اقدامات موثر انجام شود.
 
وی بیان کرد: ما در سطح استان کرمان بیمارستان‌های مقاوم را شناسایی و در جهت امن کردن ساختمان آنها گام‌های خوبی برداشته‌ایم اما در این میان مسئله تأمین اعتبار و بودجه لازم یکی از مسائلی است که باید به طور جدی به‌ آن رسیدگی شود تا محیط بیمارستان به طور کامل در برابر هر گونه حوادث مقاوم باشد.
 
حق‌دوست ادامه داد: راهنمای بالینی یک مبحث جدید نبوده و هدفش ارائه خدمات بهتر است، این مسئله از گذشته در بخش بهداشت وجود داشته اما باید بگویم که متأسفانه تأثیر آن در درمان کمتر دیده شده ولی در حال حاضر با ابلاغ وزیر بهداشت حوزه راهنمای بالینی به بخش درمان ورود پیدا کرده است.
 
وی عنوان کرد: راهنمای بالینی کیفیت بالایی داشته و در مدیریت هزینه‌ها تأثیر مثبتی دارد و خطای پزشکی را کم‌تر می‌کند.
 
حق دوست گفت: راهنمای بالینی آزادی عمل پزشکان را کم می‌کند و امیدوارم این دستورالعمل با فراهم کردن پیشرفت های لازم به خوبی اجرایی شود.
 
وی تصریح کرد: بار مالی درمان سرطان در دو بخش مستقیم و غیرمستقیم باید بررسی شود اما به طور کلی در استان کرمان بار مالی در حدود 250 میلیون تومان است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار