آزمون سراسری مرحله پنجم طرح تربیت حافظان قرآن کریم بهمن ماه 95 با ثبت نام ۳ هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کننده در سامانه اینترنتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر کلید می‌خورد.

برگزاری رویداد حفظ قرآن کریم
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به چهار هزار نفر در چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن استان بوشهر شرکت داشتند.

حجت الاسلام مرتضی محمدیان گفت: آزمون کتبی و شفاهی سراسری چهارمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم در رشته‌های مختلف حفظ جزء با حضور شرکت کنندگان در سطح اماکن و بقاع متبرکه سال ۹۴ برگزار شد و در نهایت تعداد هزار و ۲۰۰ نفر موفق به کسب رتبه و نمره حد نصاب شدند و گواهینامه پایان دوره آموزش از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برای آنها صادر شد.

ثبت نام ۳۵۰۰ نفر در پنجمین مرحله آزمون

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال نیز پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در تمامی نقاط استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی در سطح کشور ثبت نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ نفر از حافظان قرآنی برای شرکت در پنجمین مرحله آزمون در سامانه اینترنتی این اداره کل در رشته های( حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء ۳۰ و ۱، حفظ جزء ۳۰ و ۲ و ۱، حفظ ۵ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ کل قرآن، حفظ ۱۵۰ موضوعی، حفظ ۳۰۰ موضوعی و حفظ ۱۲۰ موضوعی) ثبت نام کرده‌اند و این دوره آزمون شفاهی و کتبی نیز ۲۸ بهمن ماه ساعت ۹ صبح در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و مکان های مذکور در پایگاه اینترنتی booshehr.oghaf.ir  و www.bu-oghaf.ir   مجددا اعلام خواهد شد.

محمدیان خاطرنشان کرد کرد: کانال رسمی طرح تربیت حافظان قرآن کریم به آدرس tarbiyathafezan@ شروع به فعالیت نموده است و تمامی اخبار و رویدادهای آزمون در آن انعکاس داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر فرد مجاز به شرکت در آزمون یکی از ۱۱ رشته های حفظ قرآن است، اظهار کرد: آن دسته از داوطلبانی که توانایی خواندن و نوشتن را ندارند، می توانند از یک نفر همراه (حتی المقدور مربی یا والدین) صرفاً برای خواندن سؤالات و درج گزینه‌ها در پاسخنامه، کمک بگیرند. لذا در صورت امکان برای این گروه، مکانی مجزا از فضای عمومی آزمون مشخص شودتا اختلالی در روند برگزاری صورت نگیرد.

تبدیل بقاع متبرکه به «قطب فرهنگی»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه برای اجرای تدابیر حکیمانه رهبری در راستای تربیت حفاظ قرآنی و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به «قطب فرهنگی» طرح تربیت حافظان قرآن کریم را با هدف تربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن در فرایندی ۴ ساله از سال ۱۳۹۱ آغاز کرده و امسال در پنجمین سال برگزاری این طرح عظیم، مفتخر است که تربیت یک و نیم میلیون حافظ قرآن را در پنج سال  آینده هدف‌گزاری کند. با این مقدمه پنجمین مرحله آزمون‌های حفظ ترتیبی و موضوعی را به صورت سراسری در ۱۱ رشته برگزار می‌کند.

وی تاکید کرد: حد نصاب قبولی برای دریافت گواهینامه پایان دوره مرحله پنجم، کسب حداقل نمره ۷۰ از مجموع نتایج  آزمون دو بخش شفاهی و کتبی است؛ لذا داوطلبینی که در آزمون شفاهی موفق به اخذ نمره مطلوب  نشده‌اند، برای کسب حد نصاب قبولی در آزمون کتبی تلاش کنند و به حافظانی که از مجموع دو بخش آزمون، حد نصاب قبولی (امتیاز ۷۰ به بالا) را کسب کنند، گواهینامه پایان دوره مرحله پنجم اعطاء می‌شود.

اعزام ۲۸۱ نفر بوشهری در طرح تربیت مربی

این مقام مسئول با بیان اینکه آمار قابل توجهی از مربیان کلاس های حفظ قرآن استان بوشهر تا کنون از وجود این دوره های آموزشی بهره مند نشده‌اند، گفت: از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی این اداره کل از سال های ۹۳ تا ۹۵ به ترتیب تعداد(۴۱ نفر، ۹۰ نفر، ۱۵۰ نفر) مربی برای گذراندان طرح به شهر مقدس قم اعزام شده اند و هزینه تمامی این دوره های کلاس های آموزشی طرح تربیت مربی حفظ قرآن به صورت رایگان برگزار شده است.

محمدیان افزود: با همکاری و تلاش کارشناسان فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تعداد هفت هزار نفر مربی مشغول به حفظ قرآن کریم هستند و یکی از اهداف این طرح تربیت مربی متخصص در راستای کیفی سازی کلاس‌های حفظ قرآن است.

راه‌اندازی سطح مقدماتی و تکمیلی مرکز ملی تربیت مربی حفظ قرآن قم

وی در ادامه سن بالای ۱۸ و پایین ۴۰ سال و همچنین حفظ حداقل ۵ جزء از قرآن کریم را از شرایط شرکت در این دوره ها برشمرد و افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به توان و ظرفیت مطلوب خویش، در اعتلای فرهنگ قرآنی کشور و به دنبال تحقق تدابیر رهبر انقلاب و همچنین در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در چهار سال گذشته موفق به تربیت یک میلیون و  200 هزار نفر حافظ در 11 رشته حفظ ترتیبی و موضوعی شد.

محمدیان اضافه کرد: رکن رکین و ستون خیمه معرفت طرح تربیت حافظان در دوره گذشته، همت همکاران و تلاش مربیان ارزشمند این طرح بوده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: به همین منظور مرکز ملی تربیت مربی حفظ قرآن کریم در شهر مقدس قم در دو سطح مقدماتی و تکمیلی راه اندازی شد و بحمدالله تا کنون منشاء برکات و خدمات شایانی بوده است و مجموعه سازمان اوقاف و امورخیریه اگر بخواهد در برنامه ۵ ساله دوم نیز موفق به تربیت یک میلیون و نیم حافظ قرآن باشیم؛ باید موضوع تربیت مربی را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم.

وی جذب و شناسایی استعدادهای درخشان در زمینه مربی حفظ قرآن، تربیت مربیان کارآمد برای آموزش حفظ در بقاع متبرکه، تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب برای تربیت حافظان قرآن و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز کلاس‌های تربیت حافظان را بخشی از اهداف در تربیت مربی حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه عنوان کرد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.