رئیس جمهور و رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در پیام‌هایی جداگانه آزادسازی کامل شرق موصل را به مردم و نیروهای این کشور تبریک گفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق، در پیامی آزادسازی شرق موصل از چنگ تروریست های داعش را به مردم کشورش تبریک گفت.

وی گفت: نیروهای عراقی برای آغاز عملیات نظامی خود در غرب شهر موصل کاملا آماده هستند.

رئیس جمهور عراق ضمن ستودن تلاش قهرمانانه نیروهای مسلح کشورش، این پیروزی را گامی بزرگ در راستای آزادسازی کامل شهر موصل و سراسر کشور عراق دانست.

وی پیروزی کامل نیروهای عراقی در سراسر این کشور و برقراری ثبات و امنیت در آن را بسیار نزدیک اعلام کرد.

عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در پیامی به مناسبت آزادی کامل شرق موصل اعلام کرد: قهرمانان ما در تمامی بخش‌های نیروی مسلح، خبر آزادی بخش شرقی موصل را با سرور و شادی اعلام کردند و این پیروزی با یاری خداوند متعال محقق شده است.

وی با اشاه به توصیه‌های موثر آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیلان عراق، به نیروهای امنیتی این کشور افزود: اگر استقامت و پایداری قهرمانان، خون شهدای عزیز، فداکاری مجروحان، حمایت مردم و پیش از تمامی این‌ها، توصیه‌ها و دعای مرجعیت عالیقدر نبود، این پیروزی محقق نمی‌شد.

در این بیانیه آمده است: باید نیروهای امنیتی‌مان را برای آزادسازی کامل خاک کشورمان تشویق کنیم که شادی بزرگ همان است و پیروزی تنها از جانب خداوند متعال به دست می آید.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، روز گذشته (سه شنبه)  بطور رسمی از تسلط نیروهای عراقی بر بخش شرقی شهر موصل خبر داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار