فرماندار شهرستان ملکان از اختصاص 50 میلیارد ریال به عنوان سهم دولت به منظور تشکیل صندوق توسعه صادرات انگور وکشمش خبرداد

اختصاص 50 میلیارد ریال برای صندوق توسعه صادرات انگور و کشمشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدباقر خانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ملکان گفت:این سهم به منظور تشکیل صندوق توسعه صادرات کشمش وانگور از طریق فروش اماکن بلا استفاده جهاد کشاورزی شهرستان تامین شده است.
وی خاطر نشان کرد : این صندوق با مشارکت بخش خصوصی ودولت راه اندازی شده و هدف آن سر و سامان دادن  و توسعه صادرات کشمش به خارج کشور است.
فرماندار ملکان با اشاره اینکه بیش از 95 درصد انگور تولیدی در این شهرستان صادراتی است گفت:هر سال بطور متوسط بیش از 260 هزار انگور در این منطقه تولید می شود که کمتر از 15هزار تن آن به مصرف تازه خوری می رسد و بقیه پس از خشک شدن به خارج از کشور صادر می شود.
خانی افزود:سر و سامان دادن به صادرات کشمش علاوه بر رونق اقتصادی وارزآوری برای کشور موجب ترغیب باغداران برای فعالیت بیشتر خواهد شد.
وی گفت: متاسفانه امسال به علت افت شدید قیمت کشمش ووجود موانع زیاد در صادرات آن باغداران خسارت هنگفتی متحمل شده اند و هم اکنون هزاران تن کشمش در انبارها  در انتظار مشتری است.
فرماندار ملکان افزود:بیش از 60 درصد صادرات محصولات باغی استان به خارج از کشور را کشمش تشکیل می دهد که سهم عمدی در اقتصاد استان ایفا می کند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.