ناظر گمرکات آذربایجان شرقی ارزش کالاهای صادره از مبادی گمرکی استان در 10 ماهه امسال را 856 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در همین مدت 953 میلیون دلار کالا وارد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عباس زاده در جمع خبرنگاران گفت: در 10 ماهه امسال افزون بر 433 هزار تن کالا به ارزش 953 میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی استان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 3 درصد و از نظر ارزش 16 درصد افزایش نشان می دهد.
وی، عمده کالاهای وارداتی را شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی، توتون و تنباکو ، چوب و اشیای چوبی، کاغذ و مقوا، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد عنوان کرد و گفت: این کالاها از 56 کشور دنیا از جمله ترکیه، چین ، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، جمهوری کره، ژاپن، ارمنستان، گرجستان و لهستان پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شده است.
عباس زاده همچنین از صادرات افزون بر یک میلیون تن کالا به ارزش 856 میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی استان در 10 ماهه امسال خبرداد و گفت: این میزان کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 14 درصد و از نظر ارزش یک درصد رشد نشان می دهد.
وی، عمده اقلام صادراتی استان را شامل مواد پلاستیکی، میوه، سوخت های معدنی، فروارده های غلات، ماشین آلات و وسایل مکانیکی عنوان کرد و گفت: این کالاها به 89 کشور دنیا از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، ایتالیا، اسپانیا و بلغارستان صادر شده است.
عباس زاده میزان درآمد وصولی گمرکات استان را در 10 ماهه امسال افزون بر 5 هزار و 370 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد نسبت به سال گذشته از رشد 24 درصدی برخوردار است.
آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی درمراغه، خداآفرین و نوردوز همچنین سه دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.