تبریز؛

اختصاص 50 میلیارد ریال برای صندوق توسعه صادرات انگور و کشمش

فرماندار شهرستان ملکان از اختصاص 50 میلیارد ریال به عنوان سهم دولت به منظور تشکیل صندوق توسعه صادرات انگور وکشمش خبرداد

اختصاص 50 میلیارد ریال برای صندوق توسعه صادرات انگور و کشمشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدباقر خانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ملکان گفت:این سهم به منظور تشکیل صندوق توسعه صادرات کشمش وانگور از طریق فروش اماکن بلا استفاده جهاد کشاورزی شهرستان تامین شده است.
وی خاطر نشان کرد : این صندوق با مشارکت بخش خصوصی ودولت راه اندازی شده و هدف آن سر و سامان دادن  و توسعه صادرات کشمش به خارج کشور است.
فرماندار ملکان با اشاره اینکه بیش از 95 درصد انگور تولیدی در این شهرستان صادراتی است گفت:هر سال بطور متوسط بیش از 260 هزار انگور در این منطقه تولید می شود که کمتر از 15هزار تن آن به مصرف تازه خوری می رسد و بقیه پس از خشک شدن به خارج از کشور صادر می شود.
خانی افزود:سر و سامان دادن به صادرات کشمش علاوه بر رونق اقتصادی وارزآوری برای کشور موجب ترغیب باغداران برای فعالیت بیشتر خواهد شد.
وی گفت: متاسفانه امسال به علت افت شدید قیمت کشمش ووجود موانع زیاد در صادرات آن باغداران خسارت هنگفتی متحمل شده اند و هم اکنون هزاران تن کشمش در انبارها  در انتظار مشتری است.
فرماندار ملکان افزود:بیش از 60 درصد صادرات محصولات باغی استان به خارج از کشور را کشمش تشکیل می دهد که سهم عمدی در اقتصاد استان ایفا می کند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.