یک کارشناس ارشد طب سنتی گفت: كسانی كه مبتلا به بیماری وسواس هستند، برای درمان آن می‌توانند میخك را به غذاهای خود اضافه کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛هانیه ناصری با اشاره به خواص میخک در طب قدیم ایران، اظهار کرد: میخك دارای طبع خیلی گرم و خشك است و خواص بسیار زیادی در آن وجود دارد.

وی میخك را تقویت كننده مغز دانست و افزود: كسانی كه حافظه ضعیف دارند باید از دم كرده میخك استفاده كنند.

این کارشناس طب سنتی مصرف میخک را برای رفع دندان درد و گوش درد مفید خواند و تاکید کرد: افراد می‌توانند یك قطره از اسانس میخك و یا روغن آن را روی دندان بمالند و یا در گوش بچكانند.

به گفته ناصری میخك همچنین از سرطان جلوگیری كرده و حتی درمان كننده سرطان است.

وی با بیان اینکه میخک حالت تهوع و استفراغ را برطرف می‌كند، خاطرنشان کرد: بدین منظور می توان دو قطره از اسانس میخك را در یك لیوان ریخت و نوشید و یا از یك فنجان دم كرده میخك استفاده كرد.

این کارشناس ارشد طب سنتی معتقد است، میخک همچنین برای رفع سردرد مفید است و ضعف اعصاب را درمان می كند.

ناصری با بیان اینکه میخک برای رفع تنگی نفس نیز مفید است، تصریح کرد: به علاوه جویدن میخك بوی بد دهان را برطرف می‌كند، اما باید مواظب بود كه با زبان تماس پیدا نکند، زیرا باعث سوزش زبان می‌شود.

وی گفت: همچنین میخک مقوی معده است، كبد و كلیه را تقویت و سكسكه را برطرف می‌كند،  اشتها آور است و بدن را تقویت می كند.

ناصری خاطرنشان کرد: كسانی كه قطره قطره ادرار می‌كنند، برای درمان آن باید چای میخك بنوشند.

وی با بیان اینکه میخك ضدعفونی كننده بسیار خوبی است و می‌توان از آن به عنوان كمپرس برای شستشوی زخم‌ها استفاده كرد، ادامه داد: اسانس میخك دارای اوژنول، كاربوفلین، الكل، بنزیلیك، بنزوات دموتیل، فورفوول و اتیلن می‌باشد و اوژونول كه ماده اصلی میخك است آرام كننده و ضد عفونی كننده برای دندان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.