عضو هئیت مدیره انجمن کود وسم از عدم تخصیص ارز مبادله ای به واردات نهاده های کشاورزی و ایجاد مشکلات عدیده، گلایه مند است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمد رضا شریفی عضو هئیت مدیره انجمن کود و سم در هشتمین همایش سالانه کشاورزی سالم با هدف تولید معیشتی واقتصاد پایدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود بخش ناچیز کودهای دولتی که به بهانه سوبسید به دست کشاورزان نمی رسد انتظار می رود که تولید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه بازار دست واسطه ها نیست افزود: میزان واردات کودهای سوبسیدی نسبت به اراضی و باغات بسیار ناچیز است که تاثیری در روند قیمت تمام شده کشاورزی ندارد که انتظار می رود دولت روشی پیدا نماید تا تولید کود به بخش خصوصی واگذار شود.

شریفی با اشاره به دلایل عدم استفاده سموم با کیفیت در بخش گفت: بوروکراسی و نبود قدرت خرید کشاورزان چنین شرایطی را رقم زده که از دولتمردان انتظار می رود همانند سایر کشورها از کشاورزان حمایت شود.

به گفته وی استفاده سموم با کیفیت نیازمند حمایت مالی همه جانبه از کشاورزان است.

عضو هئیت مدیره انجمن کود وسم با انتقاد از عدم تخصیص ارز مبادله ای به واردات نهاده های کشاورزی تصریح کرد:علی رغم سایر بخش ها به نهاده های کشاورزی ارز مبادله ای اختصاص نمی یابد که همین امر کشاورزان را با چالش های متعددی روبرو کرده است.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار