مدیرکل دامپزشکی استان تهران با تاکید بر اینکه مردم از ذبح مرغ در معابر خودداری کنند، از معدوم سازی 5 میلیون مرغ به علت آنفلوآنزا خبر داد.

اصغر برایی نژاد مدیر کل دامپزشکی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تاکنون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان های گلستان، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، قزوین، اردبیل و لرستان کنترل شده است.

وی ادامه داد: کاهش دما و سردی هوا سبب پایداری بیماری و انتشار ویروس در کانون های درگیر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان تهران عنوان کرد: براین اساس پایش های انجام شده نشان می دهد که در 14 روز اخیر استان های اصفهان و خراسان رضوی نیز به استان های آلوده اضافه شدند.

وی با بیان اینکه از یک میلیارد و 400 میلیون قطعه مرغ در مرغداری های صنعتی تاکنون حدود 5 میلیون قطعه به علت ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم شده، تصریح کرد: 8 کانون آلوده نیز در تالاب ها، آب بندان ها و دریاچه ها در استانهای اردبیل، رودخانه ارس و سد میل مغان، گیلان، قم، مازندران، قزوین و مرکزی شناسایی شده است.

برایی نژاد با تاکید بر اینکه شهروندان از ذبح مرغ در معابر خودداری کنند، یادآورشد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت کشور کره جنوبی با وجود داشتن جمعیت کم واحدهای مرغداری صنعتی تاکنون 20 میلیون قطعه طیور آلوده به آنفلوآنزا را در 200 کانون بیماری معدوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.