رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: ‌خوشبختانه کشور ما با دانمارک تاکنون همکاری علمی بسیار گسترده و وسیعی داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری در خصوص یادداشت تفاهم‌‌نامه ایران و دانمارک در زمینه بهداشت و دامپزشکی گفت: این یادداشت تفاهم‌نامه می‌تواند یک تجارت ایمن و امن را برای دو کشور در زمینه دامپزشکی برای فعالان اقتصادی دو کشور فراهم کند.

وی بیان کرد:‌ تسهیل روند واردات و صادرات بین این دو کشور که رو به افزایش است، یکی از مفاد مهم این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: ‌خوشبختانه کشور ایران با کشور دانمارک تاکنون همکاری علمی بسیار گسترده و وسیعی داشته است.

خلج تصریح کرد: یکی از زمینه‌های مهمی که با کشور دانمارک داشتیم، تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا است که یکی از مهم‌ترین صادرات ما به شمار می‌آید.

وی افزود: یکی از پیگیری‌های مهم ما از همکاری‌های فرامرزی در زمینه آزمایشگاه به خصوص بیماری‌‌های آبزیان و فناوری در تولید دارو و واکسن و مواد بیولوژیک است که تاکنون همکاری‌های لازم و خوبی در این زمینه با کشور دانمارک داشته‌ایم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: یکی از شروط اصلی میان کشورها شرط بهداشت است نه کیفیت و امیدواریم این یادداشت تفاهم‌نامه بتواند همکاری‌های لازم را میان 2 کشور بیش از پیش تسهیل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار