مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی بودجه، نیروی انسانی و فضا و تجهیزات را از عوامل تأثیرگذار در بهبود طرح ارزشیابی توصیفی دانست.

پیشرفت طرح ارزشیابی توصیفی در سایه رفع مشکلات آموزشی موجودصادق صادق‌پور مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت ارزشیابی توصیفی و تغییرات اعمال شده برای این مسئله اظهار داشت: پس از مصوب شدن این طرح مهم‌ترین تغییر نوع گزارش نمرات بوده چون با توصیف همراه است بنابراین باید واژه‌های به کار رفته بازخورد فعالیت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه از سال 94 تغییر با هدف ارزشیابی کیفی توصیفی انجام شد، ادامه داد: به طور کلی رویکرد سازنده و مفیدی از اجرای این طرح حاصل شده است.

مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی عنوان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده کلیات این طرح مشکل نداشته و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نباید تحت فشار نمرات و کمی‌گرایی آموزش ببینند.

صادق‌پور بیان کرد: اکنون از حیث برخی متغیرها همچون کد فنی، نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و مواردی از این قبیل با کمبودهایی مواجه هستیم که در جهت رفع آن تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث مالی یکی از مهم‌ترین کمبودهای موجود را در این طرح شامل می‌شود،‌ گفت: در چشم‌اندازها به رفع این نواقص و کاستی‌ها توجه و برنامه‌هایی نیز برای آن ارائه شده است.

مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی مشکل نیروی انسانی را از عوامل مورد توجه در ارزشیابی توصیفی برشمرد و اظهار داشت: باید نیروهایی که آشنایی کامل با چنین طرحی داشته به کار گرفته شود و در این راستا اعلام نیاز به مرکز نیروی انسانی ارائه می‌شود.

صادق‌پور یادآور شد: از هر گونه پیشنهاد با منطق و استدلالی که در جهت بهبود شرایط آموزشی اقدام کند استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.