عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی تروریسم را مشکل فعلی جهان اسلام دانست و گفت: امروز مردم، زنان و کودکان مظلوم یمن نیازمند توجه جدی سازمان‌های اسلامی هستند.

امروز مردم مظلوم یمن نیازمند توجه جدی سازمان‌های اسلامی هستندبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست کمیته نگارش بیانیه پایانی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی امروز (پنجشنبه 7 بهمن) با حضور کاظم جلالی عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی و عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس، سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب در مجلس، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس، در باماکو پایتخت جمهوری مالی برگزار شد.

کاظم جلالی در این نشست با اشاره به وضعیت این روزهای منطقه و اقدامات جنایتکارانه تروریست‌ها، گفت: امروز جهان اسلام بیش از همیشه نیازمند همدلی، وحدت و مودت است.

وی افزود: همه کشورهای مسلمان باید به دور از مذهب‌ها، قومیت‌ها و طائفه‌ها براساس اشارات قرآن به ریسمان وحدت چنگ بزنند تا از وضعیت خطرناکی که دشمنان برای امت اسلام به وجود آورده‌اند، عبور کنند.

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی یادآور شد: اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی به عنوان منتخب ملت‌های مسلمان باید محل ایجاد وحدت در بین کشورهای اسلامی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امروز کشورهای مسلمان همچون سوریه و یمن در جهان اسلام نیازمند توجه و نگاه ویژه نهادها و سازمان‌های مسلمان همچون اتحادیه بین‌المجالس السلامی هستند.

وی افزود: امروز مردم مسلمان یمن با اقداماتی ناصحیح به وضعیت بدی دچار شده‌اند و زیرساخت‌های این کشور به طوری جدی آسیب دیده‌ است.

جلالی تصریح کرد: مردم یمن به ویژه زنان و کودکان بی‌دفاع و مظلوم بیشترین افرادی هستند که در جنگ این کشور آسیب دیده‌اند و توجه ویژه به موضع این کشور نیازمند توجه جدی است که باید اتحادیه بین المجالس اسلامی این موضوع را مدنظر قرار دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، تروریسم را مشکل فعلی جهان اسلام دانست و یادآور شد: کسانی که حامی مادی و معنوی تروریست‌ها هستند باید با فجایعی که این جنایتکاران در منطقه و جهان اسلام به وجود آورده‌اند به خود بیایند و دست از اقدامات خود بردارند چرا که دود آتش این اقدامات در چشمان خود آنها خواهد رفت.

وی ادامه داد: امروز دشمنان اسلام در تلاش هستند تا با استفاده از حضور تروریست‌ها در منطقه این اقدامات را به جنگ بین مذاهب اسلام نسبت بدهند و توجه و تمرکز جهان اسلام را از موضوع اصلی که همان آزادی فلسطین است، دور کنند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: امروز مردم فلسطین در وضعیت بسیاری بدی به سر می‌برند و تروریست‌ها با حضور فاجعه بار خود ذهن جهان اسلام را از موضع و دغدغه نخست مسلمانان دور کرده‌اند.

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در پایان تاکید کرد: اتحادیه بین‌المجالس اسلامی باید به مسائل اصلی جهان اسلام برگردد و از مسائل اختلاف برانگیز دوری کند تا اخوت اسلامی در این میان حفظ شود.

شایان ذکر است در ادامه این نشست اعضای کمیته نظرات خود را درخصوص بیانیه پایانی دوازدهمین دوره اجلاس اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ارائه کردند و این بیانیه در پایان به تصویب رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار