نمایش «چهل گیس و حسن کچل» با موضوع بیماران سرطانی به جشنواره تئاتر فجر اجرا آمد.

پوران مرادی، کارگردان نمایش «چهل گیس و حسن کچل» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف نمایش خود گفت: من فقط می‌خواستم دین کوچکی را نسبت به بیماران سرطانی ادا کنم، بخصوص هنرمندانی که با بیماری سرطان در حال جنگ هستند. وقتی با این هدف با نویسنده و مشاور کار همفکری کردم به این نتیجه رسیدم که کاری را بسازم که آدم‌ها را جذب کند.
 
وی در خصوص بازخورد تماشاگران و حمایت از این نمایش اظهار داشت: خدا را شکر من از نمایشم بازخورد خوبی داشتم و از تماشاچی‌ها بابت این احساساتی که نسبت به من دارند، ممنونم. تاکنون 30 اجرا در بین عموم داشتم و الان هم در فجر هستم و حمایت‌های خیلی زیادی شدم.
 
مرادی تصریح کرد: افراد زیادی از جمله کسانی که خودشان سرطانی بودند یا یک فرد سرطانی را می‌شناختند و یا آدم‌های عادی که ممکن است به این قضیه فکر کنند، از من خیلی حمایت کردند و به من بازخوردهای مثبتی منتقل کردند.
 
وی در خصوص میزان تعامل اعضا برای اجرای بهتر نمایش، بیان کرد: من سعی کردم یک کار مدرن را اجرا کنم، بازیگران و حتی راوی را جوان انتخاب کردم چرا که مدرن بودن را بیشتر به مخاطب القا کند. همانگونه که به من به عنوان یک کارگردان جوان فرصت داده شد، دلم می‌خواست به جوانان این کار هم فرصتی داده شود تا بیشتر بتوانند استعدادشان را نمایش بدهند.
 
کارگردان نمایش «چهل گیس و حسن کچل» پیرامون استقبال مخاطبان گفت: نمی‌دانم، چرا استقبال از جشنواره امسال با مشکل خرید بلیت از تیوال روبه رو شده است؟ گروه زمانی که می‌خواست میهمانان خود را برای نمایش دعوت کند، به علت تکمیل ظرفیت خیلی‌ها نتوانستند به دیدن نمایش بیایند. این مشکل نه تنها برای این اجرا بلکه برای تمام اجراها بوده است.

این کارگردان جوان در خصوص وضعیت سالنی که نمایش خود را در آن اجرا کرد، اظهار داشت: سالن عالی بود و هرکس آرزو دارد در این سالن اجرا کند. خدا همیشه‌ همراهم بوده است و در همه قضایا هوایم را دارد. تنها خودش؛ نه هیچ کس و نه با هیچ رابطه‌ای.

مرادی در پایان گفت: من از ته قلبم، آرزو می‌کنم یک روز خیلی نزدیک، شیشه عمر دیو سرطان شکسته شود و دیگر هیچوقت، هیچکس گرفتار این دیو نشود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار