نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل اعلام کرد کشورش آماده رایزنی با دولت آمریکا، برای بررسی طرح ایجاد مناطق امن در سوریه است.

استقبال فرانسه از طرح ترامپ برای ایجاد منطقه امن در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العالم، فرانسوا دیلاتر"، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل، اعلام کرد کشورش آماده رایزنی با دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، برای بررسی موضوع ایجاد مناطق امن در سوریه است.

دیلاتر به خبرنگاران گفت: "ما از چند ماه و حتی چند سال قبل با ایجاد مناطق امن موافق بودیم. ما از دشواری های موجود در مسیر تحقق این امر آگاه هستیم. با این حال، آماده‌ایم با دولت امریکا و تمام شرکایمان برای بررسی قابل اجرا بودن این طرح همفکری و رایزنی کنیم."

ترامپ چهارشنبه گذشته ادعا کرد که به منظور حمایت از کسانی که از خشونت فرار می کنند، در سوریه منطقه امن ایجاد خواهد کرد. وی در گفتگو با شبکه خبری "ای‌بی‌سی" ضمن اعلام این مطلب گفته بود: "به اعتقاد من اروپا با پذیرش میلیون ها مهاجر در المان و چند کشور دیگر اشتباه بزرگی مرتکب شده است."

رئیس جمهور آمریکا به وزارتخانه‌های خارجه و دفاع این کشور توصیه کرده است طرحی را برای ایجاد منطقه امن برای غیرنظامیان در سوریه و کشورهای همسایه ظرف 90 روز از تاریخ صدور این فرمان تدوین کنند. طبق این طرح شهروندان سوری پناهجو یا به کشورشان بازگردانده می شوند یا در کشور دیگری اسکان دائم می یابند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار