آتش‌نشان‌های ایست ساکس انگلستان با در دست گرفتن نوشته ای به دو زبان فارسی و انگلیسی همدری خود را با خانواده های داغدار آتش‌نشانان ایرانی نشان دادند.

همدردی آتش نشانان انگلیس با داغداران پلاسکوبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ و حدود ساعت ۷:۵۹، طبقات هشتم و نهم این ساختمان که بیشتر شامل واحدهای تولیدی لباس بودند و در شیفت شب هم به کار می‌پرداختند گرفتار آتش شد پس از حضور مأموران آتش‌نشانی و حوالی ساعت ۱۱ صبح در حالی که گفته می‌شد آتش مهار شده است

ناگهان آتش از بخش شرقی ساختمان زبانه کشید و دیوار شمالی ساختمان پلاسکو نیز به طور کامل فرو ریخت.سرانجام در حوالی ساعت ۱۱:۳۰ صبح پس از گذشت۳٫۵ ساعت از شروع آتش‌سوزی کل ساختمان به طور عمودی فرو ریخت.

پس از مهار نسبی آتش در ساعات اولیه، تعدادی از مغازه‌داران این پاساژ برای خارج کردن کالاهای خود به داخل هجوم برده بودند،
همچنین تعداد قابل توجهی آتش‌نشان در هنگام ریزش ساختمان در ساختمان حضور داشتند.

بر اثر این حادثه و عملیات‌های پس از آن حدود ۲۲۲ نفر مصدوم شدند که برخی از آنها بصورت سرپایی مداوا شدند.تاکنون آمار دقیق کشته‌شدگان مشخص نشده است.برآوردهای اولیه، حاکی از احتمال حضور ۳۰ تن در زیر آوار است.بهنام میرزا خانی یکی از آتش نشانان حاضر در زمان تخریب بود که به علت شدت سوختگی در بیمارستان شهید مطهری تهران درگذشت.

همچنین پیکر ۱۴ آتش‌نشان و ۴ شهروند عادی نیز تاکنون از زیر آوار خارج شده است و با این حساب مجموع قربانیان اعلام شده این حادثه تاکنون ۱۹ نفر می‌باشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
like