یکی از کارکنان پالایشگاه تهران گفت: یک مخزن سوخت در پالایشگاه شهید تندگویان بر اثر برخورد صاعقه دچار حریق شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست اورژانس کشور با اشاره به آتش‌سوزی در مخزن سوخت پالایشگاه شهید تندگویان در تهران، از آماده‌باش بیمارستان‌های هفت تیر و شهید مطهری و همچنین عوامل اورژانس تهران به منظور ارائه خدمات احتمالی خبر داد.
 
در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی در حال سرد نگه‌داشتن مخزن هستند تا آتش از این منبع به سمت منبع بزرگ مجاور نرود. وزش باد طوری است که آتش به سمت منبع بزرگ حرکت نمی‌کند. تنها خطر موجود، خوابیدن این مخزن و آتش گرفتن مخزن مجاور است که اقدامات لازم در این زمینه از سوی عوامل آتش‌نشانی در حال انجام است.
 
پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و سه پیکاپ در محل مستقر هستند. همچنین بیمارستان‌های هفت‌تیر و بیمارستان سوختگی تهران در حالت آماده‌باش قرار دارند.
 
به روستاهای پایین‌دست که در مسیر باد قرار دارند نیز اطلاع دادیم که در صورت تنگی نفس یا بروز هرگونه مشکلی به عوامل اورژانس مراجعه کنند.
 
این حادثه خوشبختانه تاکنون تلفات جانی و مصدومی نداشته و آتش‌سوزی تقریبا مهار شده است. این مخزنِ سوخت بر اثر برخورد صاعقه سوراخ شد و به دنبال ذوب شدن بدنه آن، سوخت داخل مخزن در محوطه پخش شد.
 
یکی از کارکنان پالایشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: به دلیل ذوب شدن و سوراخ شدن زیر مخزن، سوخت در محوطه پخش و مشتعل شد. این حادثه تلفات جانی نداشته اما مخزن یاد شده در حال سوختن و بدنه آن نیز ذوب شد.

این شاهد عینی اضافه کرد: با توجه به اینکه درب روی مخزن برداشته شده است، از این حیث خطر انفجار وجود ندارد.
 
وی گفت: یک مخزن نفت خام دیگر حدود 10 متری این مخزن قرار دارد و گروه های آتش نشان مشغول سرد نگه داشتن این مخزن هستند.

جزئیات آتش سوزی در پالایشگاه شهید تندگویان +عکس

منبع:ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.