معاون فنی و عمرانی شهرداری اردبیل از گام های موثر شهرداری در ارتباط با حفظ محیط زیست و هوای پاک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، سید رضا شمس با بیان این مطلب، افزود: اقدام به گازرسانی به کارخانه آسفالت شهرداری اردبیل در راستای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از جمله این گام‌های موثر است.

وی افزود: عملیات گازرسانی به کارخانه آسفالت شهرداری از اوایل سال 95 سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، طبق برنامه ریزی های بعمل آمده و تاکیدات شهردار اردبیل و با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش آلایندگی زیست محیطی با برآورد 5 میلیارد ریال شروع و با پیشرفت مناسب در حال اجراست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اردبیل خاطرنشان کرد: کارهای در حال انجام شامل احداث ایستگاه TBS و نصب کابینت 4 هزار متری آن و همچنین لوله گذاری پلی اتیلن بطول بیش از 900 متر، علمک گذاری به تعداد 9 عدد، گاز سوز کردن مشعل 160 تنی و خرید مشعل های 80 و 120 تنی بهمراه 6 عدد مشعل مخزن های قیر می باشد.

شمس ادامه داد: با اتمام پروژه تمامی ساختمان های موجود و سه کارخانه آسفالت از گاز بهره‌مند شده و با عنایت به اینکه سوخت متداول کارخانه های آسفالت از نوع فسیلی (گازوئیل و مازوت) بوده، لذا با کاهش محسوس آلایندگی و صرفه جویی در هزینه سوخت را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین به لحاظ اینکه پخت آسفالت به دو روش مستقیم (پایش سوخت روی مواد خام آسفالت و احتراق) انجام می گیرد، با استفاده از گاز طبیعی و تامین هوای کافی در درایر شاهد احتراق کامل خواهیم بود که باعث افزایش کیفیت آسفالت خواهد شد و این پروژه با نظارت سر ناظر و مدیر پروژه های تاسیسات مکانیکی این حوزه در حال اجرا می باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.