رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان از برگزاری طرح آموزشس دادرس در مدارس شهرستان عسلویه خبر داد.

برگزاری طرح دادرس در مدارس
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم هوشمندیان هدف از این طرح را فراگیری اصول کمک‌های اولیه و آموزش‌های امدادی و بهره‌مندی از پتانسیل دانش‌آموزان و معلمان با هدف افزایش حفظ انسان دوستی و کرامت انسانی و گسترش فعالیت‌های امدادی و بشر دوستانه عنوان کرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان نمایندگان هلال احمر در جامعه هستند که با دریافت آموزش‌های لازم شعار هلال احمر در هر خانواده یک امدادگر را عملی کرده و در حوادث یاور امدادگران و نجاتگران این شهرستان باشند.

هوشمندیان اضافه کرد: از نتایج بسیار خوب طرح دادرس شناسایی دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد است که می‌تواند زمینه را برای ورود این دانش آموزان در سال‌های آینده به عرصه امدادگری فراهم کند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان افزود: در این طرح دانش‌آموزان با نحوه کنترل و ارزیابی علایم حیاتی، ماساژ قلبی، آتل بندی، پانسمان، بانداژ، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادر زنی و نحوه پناهگیری و اسکان اضطراری آشنا شدند.

علاوه بر شهرستان عسلویه این طرح در مدارس شهرستان کنگان در حال برگزاری است و این کلاس‌ها توسط مربیان هلال احمر شهرستان کنگان برگزار شد که در شهرستان عسلویه تعداد ۱۳۵ نفر در طرح دادرس شرکت کردند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.