رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به منظور بهره‌گیری از احساس مسئولیت وسیعی در سطوح مختلف نظام اعم از دولت و مجلس ارایه شد.

طرح تشکیل کمیته حقیقت یاب به منظور بهره گیری از احساس مسئولیتبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم توجه به وظایف نظارتی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: کمیته های متعدد حقوقی و فنی در سطوح مختلف از جمله دولت، مجلس‌ شورای‌ اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای شهر تهران و سایر سازمان‌ها و نهادها تشکیل شده است.

وی افزود: قرار است کمیته حقیقت‌یاب تمامی تحلیل ها و بررسی های این کمیته ها را جمع‌آوری و با تجمیع آن‌ها اقدام به مستندسازی و تدوین اسنادی کند که منجر به ارتقا جایگاه مأموریت‌های ایمنی و مدیریت بحران در شهرهای کشور شود.

سالاری ادامه داد: در هفته گذشته دو کمیته شامل کمیته فنی و حقوقی به منظور بررسی ابعاد حقوقی و فنی حادثه پلاسکو و کمیته رسیدگی و پیگیری خسارات وارد شده به ذینعفان حادثه پلاسکو در صحن علنی شورای شهر تشکیل شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: امروز طرح تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به منظور بهره‌گیری از احساس مسئولیت  وسیعی که در سطوح مختلف نظام اعم از دولت، مجلس و سایر نهادها و سازمان‌ها و قوه قضاییه ایجاد شده ارایه شد ، به نحوی که پارلمان شهری به عنوان دبیرخانه و محل تجمیع تمامی گزارش‌های نهایی کمیته‌هایی که در سازمان‌های مختلف شکل گرفته باشد و خروجی آن موجب تدوین اسناد، مصوبات و قوانینی شود که منجر به چاره‌اندیشی برای کاهش و پیشگیری حوادث مشابه شود.

این عضو شورای شهر تهران در باره افراد حاضر در کمیته حقیقت یاب توضیح داد:در این طرح پیشنهاد شده دو نفر از اعضای شورای شهرتهران، یک نفر نماینده مجلس، یک نفر نماینده شهرداری تهران، یک نفر نماینده استانداری تهران، یک نفر نماینده کانون وکلا، یک نفر به نمایندگی خانواده‌های شهدای آتش‌نشان، یک نفر نماینده از سوی کسبه و ذینفعان پلاسکو و یک نفر به عنوان نماینده رسانه‌ها به انتخاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته باشند.

وی در پایان افزود: مقرر شد مفاد این طرح به منظور بحث و بررسی در دستور جلسه آتی شورای شهر تهران قرار بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار