رویوران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سخنان ترامپ در ایجاد منطقه امن پرواز در سوریه با قانون منع صدور ویزا در تضاد است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: آقای ترامپ از سویی می‌خواهد منطقه امن برای شهروند سوری ایجاد کند و از طرفی این مردم را از ورود به آمریکا محروم کرده است.

"حسین رویوران" کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره احتمال اقدام دولت "ترامپ" در ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه با بیان اینکه اظهارات "ترامپ" در اینباره جدی نیست، اظهارداشت: رئیس جمهور جدید آمریکا به دنبال همکاری در موضوع سوریه است در حالی که فضای میدانی سوریه هم اکنون در کنترل ارتش روسیه است.

وی با اشاره به سخنان وزیر دفاع آمریکا درباره عدم ایجاد یک منطقه امن در سوریه افزود: این موضوع قبلا از سوی ترکیه مطرح شده بود و خود ترکیه هم نمی‌خواهد در این زمینه با آمریکا همکاری کند. چرا که آمریکا از مخالفین دولت ترکیه حمایت می‌کند و آنکارا از این موضوع خرسند نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: تصور همکاری بین آمریکا و ترکیه با توجه به اختلاف نظر‌ها و تضاد‌های که بین آمریکا و واشنگتن وجود دارد، بعید است.

رویوران عنوان داشت: همچنین روسیه سامانه موشکی "اس-400" و "اسکندر" را در سوریه برای مقابله با تهدیدات آماده دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در صورت تلاش آمریکا برای ایجاد منطقه امن در سوریه، روسیه با این کشور وارد درگیری می‌شود گفت: اگر آمریکا بخواهد در این زمینه اقدام کند هیچ راهی جز تقابل با سوریه ندارد.

وی با تاکید بر این موضوع که تصور اجرای طرح پرواز ممنوع در سوریه بعید است، گفت: سخت می‌توان باور کرد آقای ترامپ بخواهد یک منطقه امن برای صد‌ها هزار شهروند سوری ایجاد کند در حالی که مردم این کشور را از ورود به آمریکا محروم کرده است.

رویوران یادآور شد: مگر می‌شود یک رئیس جمهور هم با ایجاد منطقه امن موافق باشد و هم در عین حال از ورود شهروندان سوری به آمریکا جلوگیری کند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا به دنبال منطقه امن باشد با پاسخ مقامات روسیه مواجه خواهد شد و هرگونه اقدام بدون هماهنگی به معنی جنگ خواهد بود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
جناب نوبران دلت خوشه ها ترامپ قوانىن حالیشه؟! خودش باملتش درتضاده چه برسه به دیگران
آخرین اخبار