به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه مبارک فجر ۲۰۰ تابلو طرح تلاوت نور به کانونهای مساجد استان اهداء می شود.

اهداء ۲۰۰ تابلو طرح تلاوت نور در کانونهای مساجد همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی فیض منش گفت: طرح تلاوت نور با قرائت يك صفحه از قرآن به جهت احياي جلسات سنتي قرآن بعد از اقامه نماز با حضور عموم مردم در  مساجد برگزار می شود.

وي با بیان اینکه نمازگزاران خواهر و برادر در طول سال با استفاده از قرآن هاي متحدالشكل اهتمام ويژه نسبت به اجراي اين طرح دارند، افزود: همچنين امام جماعت مركز مجري طرح به تفسير آيات قرائت شده مي پردازد.

فیض منش با بیان اینکه طرح تلاوت نور از شاخص ترین برنامه های قرآنی همه گیر در سطح کشور است، افزود: برنامه ریزی برای توسعه و تخصصی کردن فعالیت های قرآنی ضروری است.

وی با اشاره اینکه تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه از جمله اهداف طرح تلاوت نور است ادامه داد: تفکر و تدبر در آیات نورانی قرآن کریم ضروری است چرا که تلاوت با تدبر و تفکر می تواند انسان را به رشد و تعالی رهنمون سازد.

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به  پویایی مساجد در جامعه، اظهار داشت: از آن جایی که مسجد سنگر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی امروز ماست، بنابر این باید در چارچوب همین سنگر، جهت گیری‌های فرهنگی کشور رقم بخورد.

فیض منش تصریح کرد: جامعه‌ ای که با قران انس دارد، دچار خطا و اشتباه نمی‌شود چرا که می‌توان با دستورات الهی و تبیین قرآن کریم، به جامعه ای آرمانی دست یافت.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.