سرپرست فرمانداری مشگین شهر گفت: یک شرکت دانش بنیان در تولید و ساخت توربین های بادی در شهرستان مشگین شهر سرمایه گذاری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ میرعلی رحیمی زاد افزود: این شرکت برای نخستین بار در کشور در زمینه تولید و ساخت توربین های بادی سرمایه گذاری می کند و دانش تولید آن کاملا بومی است.

وی تصریح کرد: محصولات این شرکت علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به کشورهای متقاضی نیز صادر خواهد شد و گامی ارزنده در برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

سرپرست فرمانداری مشگین شهر گفت: استفاده از دانش بومی در راه اندازی توربین های بادی برای تولید جریان الکتریکی موفقیتی بزرگ در استفاده از انرژی های تجدید پذیر است.

رحیمی زاد با اشاره به ظرفیت شرکت های دانش بنیان و حمایت جدی دولت از این شرکت ها اظهار کرد: متاسفانه بدلیل توسعه نیافتن شرکت های دانش بنیان در استان اردبیل تاکنون شهرستان های تابعه از خدمات و تسهیلات ارائه شده بی بهره مانده اند.

وی گفت: مقدمات اولیه احداث این کارخانه فراهم شده و با اتمام مراحل اداری عملیات اجرایی آن در ابتدای بزرگراه مشگین شهر - اردبیل آغاز می شود.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.