مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 37روستای این استان در دهه پرفروغ فجر سال جاری از نعمت آب اشامدینی سالم برخوردار خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ فیض الله پاسره بهره مندی این تعداد روستا از نعمت آب شرب سالم را در قالب اجرای 23 طرح آبرسانی ذکر کرد.


وی میزان اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح آبرسانی را افزون بر 120 میلیارد ریال دانست و گفت: بخش عمده ای از تخصیص این اعتبار از محل اعتبارات ابلاغی صندوق توسعه ملی بوده است.

پاسره با بیان اینکه افتتاح این تعداد طرح روستایی به تناسب و نیاز مناطق و شهرستان های مختلف استان بوده، ادامه داد که از این تعداد 6 مورد در بویراحمد، سه طرح در کهگیلویه، 2 مورد چرام، پنج طرح در باشت، پنج مورد گچساران و چهار طرح نیز در شهرستان بهمئی به بهره برداری خواهند رسید.

وی تصریح کرد که 2 طرح نیز شامل فاضلاب سرفاریاب چرام و آبرسانی از سد کوثر به برخی روستاهای شهرستان بهمئی نیز کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار پیش بینی شده برای این 2طرح کلنگ زنی را افزون بر 30 میلیارد ریال عنوان کرد.

پاسره گفت که 18 مجتمع آبرسانی در این استان با میانگین پیشرفت فیزیکی 60 تا 90 درصد در حال اجراست که با بهره برداری آنها 472 روستا در قالب 107 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که این مجتمع ها اکنون با میانگین پیشرفت فیزیکی 20 تا بالای 90 درصد در حال اجرا هستند.

وی فاز دوم آبرسانی به پشته زیلایی چرام، قیام- موگرمون- لنده، تاکسیسه و شهنیز بخش مارگون و مجتمع آبرسانی لوداب با 68روستا، مجتمع آبرسانی کاکان بویراحمد، مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی و غربی از طریق سد کوثر، مجتمع آبرسانی باباکلان و بوسنگان باشت را مهمترین مجتمع های در دست اجرای شرکت آبفای روستایی این استان ذکر کرد. 

وی شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم در این استان را 72 درصد ذکر کرد. 

حدود 330 هزار نفر از جمعت 703 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در قالب یکهزار و 676روستای دارای سکنه این استان روستایی هستند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.