نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: اول اسفند ماه این پروژه بزرگ آغاز به کار می‌کند.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛عدل هاشمی‌پور به پروژه مهم جاده پاتاوه - دهدشت اشاره و اظهار داشت: درد پروژه ملی جاده پاتاوه - دهدشت با تزریق نقدینگی درمان شده و در کنار آن تلاش می‌شود اتصال محورهای فرعی چرام، دیشموک، دشمن زیاری و چاروسا همگام با پروژه اصلی صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با اشاره به اینکه تا پایان سال آینده محور پاتاوه به دهدشت بازگشایی می‌شود، عنوان کرد: بخش زیادی از توان خود را در جهت توسعه پروژه‌های راه سازی به منظور خروج استان از بن‌بست جاده‌ای گذاشته است.

وی با بیان اینکه  مجوز ملی محور دیشموک به قلعه رییسی و قلعه رئیسی به دهدشت اخذ شده، گفت: محور لنده به تشان با رایزنی‌های صورت گرفته درسال 96 آغاز بکار می‌کند.

هاشمی پور به مشکلات پروژه جاده سوق به دهدشت اشاره کرد و افزود: این پروژه با وجود مشکلات نقدینگی در دست اجراست و از مدیر کل راه و شهرسازی می‌خواهم با تزریق نقدینگی به پیمانکار، تلاش کند این پروژه هرچه زودتر تمام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه جاده طسوج - چاسخار یکی دیگر از جاده‌های در دست پیگیری است، خاطر نشان کرد: مناقصه جاده جلیل -  باغچه سادات انجام شده و عملیات اجرایی به زودی انجام می‌شود.

وی به یکی از عظیم ترین پروژه‌های حوزه انتخابیه خود یعنی پتروشیمی دهدشت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته فاز اول این پروژه شروع و تا الان برای هفتاد نفر اشتغالزایی شده است.

رئیس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی با بیان اینکه در فاز اول باید سه میلیون متر مکعب خاکبرداری صورت گیرد، تصریح کرد: فازهای بعدی که مربوط به ساختمان‌های غیر صنعتی و صنعتی هستند نیز به زودی اجرایی می‌شوند.

هاشمی‌پور به طرح بزرگ اشتغال‌زایی سیمان سپو که در این مدت 8 ماهه به شدت پیگیری کرده اشاره کرد و افزود: اول اسفند ماه این پروژه بزرگ آغاز به کار می‌کند.

عدل هاشمی پور به پروژه مهم و اقتصادی معدن فسفات چرام اشاره کرد و گفت: توافق نامه با صنعت و معدن استان در خصوص معدن فسفات چرام، امضاء شده و انجام مطالعات این معدن فسفات در دستور کار قرار دارد و با توجه به اینکه پانصد میلیارد تومان هزینه دارد باید مطالعات دقیق‌تری انجام گیرد.

وی به مصوبه انتقال آب از سد کوثر برای شهرهای کهگیلویه بزرگ در سفر هیئت دولت اشاره کرد و افزود: طرح مطالعاتی انتقال آب به کهکیلویه، لنده، چرام و سوق در دست اقدام است و برای انتقال آب از مارون برای کشاورزی سیصد و بیست میلیون متر مکعب اختصاص یافته که سعی داریم این عدد را به چهارصد میلیون متر مکعب برسانیم.

هاشمی پور به منابع نفتی استان اشاره کرد و گفت: پنجاه حلقه چاه در لیکک وجود دارد و تا امروز سهم مردم این شهرستان فقط آلایندگی بوده که با رایزنی و همکاری وزارت نفت  بیش از 21 میلیارد از محل اعتبارات نفتی به شهرستان بهمئی تعلق گرفته است.

وی افزود: این مبلغ در پروژه‌هایی از قبیل ساماندهی ورودی و خروجی شهر لیکک و اجرای طرح‌ها و پروژهای ورزشی در22 روستای لیکک هزینه می‌شود.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده تصریح کرد: پروژه بزرگ و حیاتی گازرسانی به مناطق چاروسا و دیشموک به صورت یکجا به مناقصه گذاشته می‌شود و بعد از مشخص شدن پیمانکار رتبه یک همزمان در چند جبهه کاری عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

 وی افزود: پروژه گازرسانی به ممبی و سرآسیاب با جمع بندی‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک آغاز به کار می‌کند.

هاشمی پور به وضعیت نامناسب ورودهای چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی اشاره کرد و گفت: ساماندهی ورودی های چهار شهرستان حوزه انتخابیه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.