کرمان؛

کرمان موفق در اجرای اقتصاد مقاومتی

وزیر کشور به عنوان مسئول اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: رتبه استان کرمان در عرصه اقتصاد مقاومتی، رتبه بالایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان بم (کارگروه منطقه سه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر) و گام دوم مثلث توسعه اقتصادی در بم افزود: الگوی همیاران آب در استان کرمان می تواند الگویی در سراسر کشور باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه طبیب بیماری اقتصاد رنجور ایران، نسخه شفابخش و کامل اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایگاه طبیب بیماری مزمن اقتصادی کشور هستند و همه باید گوش داده و نباید تمایلات، تجربه های غلط و رسوبات ذهنی نامناسب باعث شود که نظرات ایشان را کامل اجرا نکنیم.
رحمانی فضلی اظهار داشت: رهبری می فرمایند اقتصاد مقاومتی بایددانش بنیان باشد و این یک اصل مهم است زیرا بدون توجه به این اصل، صنایع از حوزه انتفاعی خارج می شوند.
وی تاکید کرد: در این مقطع از انقلاب، رسالت بزرگ ما تداوم اقتصاد مقاومتی و تداوم فعالیت و کوشش در حوزه های تولیدی است و مردم کرمان در این عرصه خوب درخشیده اند.
وزیر کشور با اشاره به اینکه وقتی مردم وارد عرصه شوند خلاقیت نیز وارد می شود، ادامه داد: مدیر دولتی نمی تواند جور یک ملت را بکشد و مدیر دولتی باید زیرساخت ها را فراهم کند.
رحمانی فضلی بر اصل عدالت محوری در اقتصاد مقاومتی نیز تاکید کرد و گفت: این موضوع با گوشت، پوست و استخوان ما عجین است زیرا عدم تعادل، عدم توازن و نابرابری را می فهمیم ، زیرا این مناطق در محرومیت هستند و ظلم و جور تاریخی شده است و در این رابطه کشور ضرر کرده است.
وی با اشاره به اینکه این مناطق ظرفیت های زیادی دارند که به خوبی از آنها استفاده نشده است، گفت: ده ها هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری در مناطق محروم هستند و باید ساز وکارهایی را فراهم کنیم که سرمایه ها به این مناطق بیایند.
وزیر کشور یادآورشد: عدالت محوری به معنای آن است که عدالت را هم در حوزه جغرافیایی ، فرهنگی، اجتماعی ، فعالیت ها و سایر مناطق محقق کنیم.
رحمانی فضلی در ادامه با تسلیت شهادت آتش نشانان، گفت: این کار نیک و شجاعانه باید همیشه برای ما به عنوان یک فرهنگ ماندگار باشند.
وی درادامه رهبری امام راحل را موجب پیروزی انقلاب دانست و گفت: رهبری ولی فقیه زمان موجب تداوم انقلاب شده است و بدون تکیه بر عنصر رهبری نمی توانیم انقلاب را در مسیر اصلی آن هدایت و راهنمایی کنیم.
وزیر کشور افزود: 38 سال توطئه دشمن، فشار، تهدید، تطمیع، برنامه ریزی مستمر دشمنان بوده که هر کدام از آنها می توانست یک کشور را به نابودی برساند که با رهبری امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن جلوگیری شد.
رحمانی فضلی اعتقادادت دینی و ارزش های انقلابی را از دیگر شاخص های پیروزی و تداوم انقلاب دانست و گفت: تجلی اراده خداوند در پیروزی انقلاب در وجود مردم تجلی کرد و شجاعانه، مخلصانه و بی ریا وارد صحنه انقلاب و سپس وارد صحنه جنگ شدند و باید شکر گذاردرگاه خداوند بوده و با مردم صادقانه و مخلصانه برخورد کرده و برای مردم کار کنیم.
وی رضایت مندی مردم را در تداوم انقلاب بسیار موثر دانست و گفت: با همراهی مردم می توانیم به روزهای روشن تر برسیم.
وزیر کشور اظهار کرد: تجربه های عظیم موجود در کشور بنیان های مستحکمی برای انقلاب ایجاد کرده که مسیر پیش رو را با سرعت و صحت بیشتری طی خواهیم کرد.
رحمانی فضلی ادامه داد: اکنون در مسائل منطقه ای و بین المللی به راحتی می توان جایگاه ایران را دید زیرا هیچ اتفاقی در منطقه بدون مشورت ایران امکان رخ دادن ندارد و همه ملت های منطقه ایران را به عنوان کشور حامی خودشان قبول کرده اند و ما در حوزه حمایت های سیاسی در عرصه بین المللی و سیاسی می توانیم نقش افرین باشیم و هستیم.
وی با تاکید بر اینکه در عرصه بین المللی نیز یک مولفه تاثیرگذار هستیم، گفت: 37 سال پس از انقلاب رسانه های دشمن به صورت شبانه روزی علیه ایران برنامه ریزی و اقدام کردند اما در نهایت مجبور به مذاکره با ایران شدند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: امروز می گویند ایران به سلاح های پشرفته و صنایع فضایی و های تکنولوژی و سایر حوزه ها دست یافته است و باید مواظب آن باشیم.
رحمانی فضلی گفت: مشکلات را داریم و حتما باید در جهت حل آن بکوشیم و سرعت حل آنها را تسریع کنیم و در این مسیر باید ایمان به راه خود داشته باشیم.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار