فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: 2 محموله کالای قاچاق به ارزش 450 میلیون ریال در این شهرستان توقیف شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛سرهنگ سید محمد موسوی گفت: مأموران انتظامی در محور دیلم به گچساران موفق به شناسایی 2 دستگاه خودروی سواری حامل کالاهای بدون مجوز گمرک شدند.

وی تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و خودروها نیز به پارکینگ منتقل شدند.

در ابتدای هفته جاری نیز یک محموله کالای قاچاق به ارزش 180 میلیون ریال در محور گچساران به دیلم شناسایی و توقیف شده بود.

فرمانده انتظامی گچساران بابیان اینکه این شهرستان در سال جاری موفقیت‌های بسیار خوبی در زمینه تأمین امنیت شهروندان، مبارزه با جرائم خشن و قاچاق کالا به دست آورده است ابراز داشت: این دستاوردها با تلاش شبانه روزی مأموران پلیس، همکاری یگان‌های نظارتی و مشارکت شهروندان حاصل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران حضور فعال پلیس در مسیرهای ارتباطی را سبب ناامن کردن مسیر برای قاچاقچیان و در نهایت کمک به اقتصاد کشور دانست.

شهرستان گچساران به دلیل هم مرز بودن با شهرهای بندری گناوه، دیلم و بوشهر سالانه محل عبور و ترانزیت کالای قاچاق به مرکز کشور است.

کارشناسان، اخلال در الگوی مصرف، تهدید سلامت مردم با مصرف کالاهای غیراستاندارد، تضعیف تولید ملی و کم رونق شدن فرهنگ کسب و کار را از پیامدهای منفی مصرف کالای قاچاق می‌دانند.

تجارت پنهان یا چمدانی با دامن زدن به دلالی، قانون گریزی و ضربه به پیکره تولید داخلی تنش‌های فراوانی در اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

صاحب نظران، مشارکت رسانه‌های ارتباط جمعی برای فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای تولید داخلی، تلاش زنان در خانواده، افزایش توانایی قدرت رقابت کالاهای داخلی و خارجی از نظر قیمت و کیفیت را راهکارهای کاهش مصرف کالاهای قاچاق می‌دانند.

بر اساس آمارهای رسمی درآمد سودجویان از کالاهای قاچاق در ایران سالیانه 20 میلیارد دلار است، عاملی که باعث از دست رفتن 2 میلیون فرصت شغلی جدید می‌شود.

هر کالایی که خارج از مسیر رسمی یا گمرک وارد کشور شود یا در مسیر ورود، مقررات و قوانین مربوط به‌صورت کامل رعایت نشود کالای قاچاق نامیده می‌شود.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.