سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت "کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص قلب و عروق" پاسخ داده شد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت "کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند، منتشر شد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشک مربوط به آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخی از کاربران در خصوص بیماری "فشارخون" که توسط رضا پورقاسمی متخصص قلب و عروق ارائه شده به شرح زیر است:


قرص والزارتان 
رضا پور قاسمی گفت: مصرف بالای قرص والزارتان باعث افت فشار خون و نارسایی قلبی می شود که به همین دلیل در زمان استفاده حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

قرص آملودپین
پورقاسمی اظهارداشت: قرص آملودپین مانع انتقال کلسیم به سلول های عروقی می شود و همین عامل باعث شل شدن عضلات شریانی، افزایش جریان خون به قلب و در نتیجه کاهس کارایی قلب می شود.

پورقاسمی تصریح کرد: این دارو جهت کاهش فشارخون توسط پزشک تجویز می شود که مصرف خودسرانه آن باعث بروز عوارضی مانند تنگی نفس، سرگیجه، درد قفسه سینه، تپش قلب و التهاب لثه در پی دارد. 

تاثیر فشار خون بر چشم
پورقاسمی تاکید کرد: ممکن است افزایش فشار خون باعث تخریب رگ های خونی شبکیه چشم شود.

پورقاسمی افزود: مواردی مانند تاری دید، خونریزی های چشم، ورم عصب بینایی و نابینایی از مهمترین عوارض فشار خون بالا است.

قرص متورال
پور قاسمی گفت: قرص متورال جهت درمان درد قفسه سینه، فشار خون بالا و بیماری قلبی توسط پزشک تجویز می شود. 

وزوز گوش
پور قاسمی عنوان کرد: ۷۰ درصد افرادیکه دچار وزوز گوش می شوند مبتلا به فشار خون بالا هستند که البته با درمان فشار خون، این عارضه نیز بهبود می یابد.

پور قاسمی گفت: عواملی مانند ضربه به گوش، سر و صدا، بیماری های قلبی و عروقی و مصرف خود سرانه داروها نیز باعث بروز وزوز گوش می شوند.

تیروئید
پورقاسمی اظهار داشت: پرکاری تیروئید باعث بروز تپش قلب و فشار خون بالا در افراد می شود که این عارضه با رعایت مصرف رژیم غذایی مناسب بهبود پیدا می کند. 

ژنتیک
پورقاسمی تصریح کرد: اکثر کودکانی که والدینشان دچار بیماری فشار خون هستند به این عارضه مبتلا می شوند.

بیماری پانیک
پورقاسمی تاکید کرد: مواردی مانند افزایش ضربان قلب، سرگیجه، تنگی نفس و حالت تهوع از عوارض بیماری پانیک است که ممکن است بر اثر این عارضه ها فشار خون افراد بالا رود. 

ورزش کردن
پورقاسمی بیان کرد: انجام ورزش های مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و فعالیت های سبک باعث بهبود فشار خون می شود و اگر در زمان نرمش کردن دچار سرگیجه شدید جهت جویایی از علت آن حتما به پزشک مراجعه کنید.

غلظت خون
پور قاسمی اظهار داشت: زمانیکه گلبول های قرمز درصدی از خون را کامل بپوشاند، غلظت خون ایجاد می شود.

پور قاسمی عنوان کرد: با انجام آزمایش خون می توان به غلظت آن پی برد و عواملی مانند نرسیدن اکسیژن به سلول و بافت ها و مصرف دخانیات باعث غلیظ شدن خون می شود.

پور قاسمی گفت: تغییر رنگ لب، سرگیجه و تند تند نفس زدن از نشانه های غلظت خون است که در این حالت باید از مصرف مواد غذایی حاوی پروتیین خودداری کنید.

سندرم زنانه
مهرداد غلامی متخصص غدد و درون ریز و متابولیسم اظهار داشت: افزایش فشار خون در بانوان مبتلا به سندرم زنانه نسبت به سایر خانم ها بیشتر است که این بیماران در معرض خطر ابتلا به عارضه های قلبی قرار می گیرند.

غلامی بیان کرد: مواردی مانند بیماری های روحی و روانی، رفتاری، سردرد و سرگیجه پیش از زمان تغییرات هورمونی زنان از نشانه های بروز سندرم زنانه است.

غلامی یادآور شد: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B برای کاهش فشار خون مبتلایان به این عارضه بسیار موثر است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۲ دی ۱۳۹۷
با سلام
بنده مردی 46 ساله هستم که سالها دچار فشار خون بالا می باشم . 4 سال قبل به دلیل هیمن فشار خون بالا دچار عارضه سکته خفیف مغزی شدم که به لطف خدا مشکلم برطرف شد . بیش از یک هفته در بیمارستان بستری بودم و تمام آزمایشات ، اندسکوپی ، سونوگرافی و آزمایش هسته ای هم انجام دادم و مشکلی در خصوص عروق ، قلب یا بالا بودن چربی و عوامل موثر در فشار خون مشاهد نشده اما باز هم از فشار خون بالا رنج می برم . از متخصصین گرامی می خواهم مرا رهنمائی فرمایند .