مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از کشت زعفران در 229هکتاراز زمین های کشاورزی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رخ افروز درگفتگوبا خبرنگارباشگاه گفت: میزان سطح زیر کشت زعفران در استان آذربایجان شرقی 229هکتار بوده که 150هکتار آن شامل شهرستان مرند می باشد و از هر هکتار بطور متوسط 4-5 کیلو زعفران برداشت می شود که در  شاخص می توان تا 8 کیلو گرم زعفران برداشت نمود  .
وی افزود:در بخش تولید زعفران 500 بهره بردار مشغول به فعالیت هستند.
رخ افروز در ادامه به برگزاری کلاس های آموزشی دراین خصوص اشاره کرد و گفت:کشت زعفران با هماهنگی شرکت تولید کننده سموم کشاورزی در استان خراسان ، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آذر شهر با 58نفر شرکت کننده و  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرند با 45 نفر شرکت کننده جهت اصول درست کشت زعفران و  بالا بردن کیفیت و عملکرد زعفران برگزارشد.
وی درخصوص بیمه شدگان این حوزه نیز افزود:در صندوق بیمه استان در ارتباط با زعفران اقداماتی صورت نگرفته  وهم چنین در خصوص توزیع بذر نیز بین کشاورزان اقدامی نشده است.
رخ افروز گفت:با توجه به این که زمان گلدهی زعفران یعنی اوایل تا اواخر آبان ماه مصادف با زمان بارندگی در استان محسوب می شود، بارندگی را می توانیم به عنوان عاملی محدود کننده برای تولید زعفران در آذربایجان شرقی تلقی نماییم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.