مدیر کل بندر و دریانوردی بندرخرمشهر از رشد 30 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛عادل دریس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 61 هزار و 626 TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 30 درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: طی این مدت حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر به بیش از 884 هزار تن رسیده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به بارگیری 292 هزار و 216 تن کالا به کشور کویت از ابتدای سال جاری تاکنون اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی مصالح ساختمانی، مواد معدنی، محصولات کشاورزی، خوراک دام و مواد غذایی است.

دریس میزان تردد مسافر در این بازه زمانی از طریق پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندرخرمشهر را 37 هزار و 475 نفر عنوان کرد.

به گفته وی مقصد این مسافران کشورهای عراق و کویت بوده است.مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان تردد شناور در بندر خرمشهر را طی این مدت 2 هزار و 849 اعلام کرد و گفت: همچنین تردد بیش از 56 هزار و 802 دستگاه وسیله نقلیه سنگین در بندرخرمشهر در این مدت ثبت شده است.

دریس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار و 456 دستگاه خودرو به بندرخرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 37 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.