میزان قاچاق کالا در منطقه آزاد اروند در حد صفر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این منطقه به لحاظ قرار گرفتن در محیط خاص جغرافیایی کمترین میزان قاچاق را دارد و به نوعی قاچاق در این منطقه در حد صفر است.

اسماعیل زمانی در دیدار با رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور افزود: منطقه آزاد اروند به لحاظ قرار گرفتن ما بین اروندرود عریض‌ترین رودخانه خاورمیانه و تالاب بین‌المللی شادگان عملا امکان قاچاق کالا را به حداقل خود رسانده است.

وی گفت: از سوی دیگر به لحاظ راهبردی بودن این منطقه برای نظام و استقرار نیروهای نظامی و انتظامی در مرز این منطقه برای قاچاقچیان ناامن و صرفه اقتصادی را از دست داده است.

زمانی، مرز بین‌المللی شلمچه را مرز صادراتی کالا عنوان کرد و ادامه داد: از این مرز کالایی وارد کشور نمی‌شود و این منطقه بندر خشک صادراتی است.

وی از صادرات سالانه بیش از یک میلیارد و 200 تا 300 میلیون دلار کالای غیر نفتی از مرز شلمچه به عراق خبر داد و افزود: حجم صادرات کالای غیر نفتی با توجه به شرایط خاص صادراتی از منطقه آزاد اروند هر سال نسبت به سال گذشته آن از رشد قابل قبولی برخوردار است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند خواستار همکاری بیشتر گمرک ایران در انتقال گیت‌های گمرک منطقه آزاد به دروازه‌های ورودی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر شد و بیان داشت: با استقرار این گیت‌ها عملاً راه هرگونه قاچاق کالا از منطقه بسته می‌شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.