معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمان از کشاورزان خواست ،خرید گندم خود را ازسوی دولت و از طریق بورس انجام دهند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،پور خاتون گفت:گندم به عنوان ماده اصلی غذایی جامعه ما محسوب می شود و آفت مهم و خطرناک آن سن غلات می باشد، این آفت از برگ، جوانه، ساقه، سنبله و دانه های گیاه گندم و جو تغذیه و در نهایت به مزارع خسارت وارد می کند.گفته می شود استفاده از محصول سن زده از نظر تغذیه ای برای انسان و دام مفید نمی باشد.

وی ادامه داد: آفت سن گندم به دلیل خسارت بسیار بالایی که به مزارع گندم و جو وارد می کند، هم در کیفیت و هم در کمیت محصول تاثیر می گذارد و همیشه به عنوان یک آفت کلیدی مد نظر بوده و همه تلاش کشاورزان وکارشناسان بخش کشاورزی کنترل جمعیت آفت و کاهش خسارت می باشد.

وی افزود: طی چند سال اخیر به دلیل اقدامات خوب مدیریت حفظ نباتات استان، یکی از استانهای مطرح در زمینه کنترل جمعیت آفت سن گندم در کشور می باشیم.

پورخاتون اشاره کرد: مهار این آفت هر ساله با مدیریت صحیح در زمینه بازدید و پایش اماکن زمستان گذرانی این آفت شروع و بر همین اساس پیش بینی می شود سن غلات با چه جمعیت و چه زمان به مزارع ریزش می نماید ، تا شبکه های مراقبت و پیش آگاهی ضمن پایش مزارع با همکاری کشاورزان طبق دستورالعمل مبارزه با سن عملیات مبارزه را شروع نمایند

وی گفت :خوشبختانه در سنوات قبل به دلیل مدیریت صحیح جمعیت این آفت مهار و هر ساله حدود 28 هزار هکتار در مزارع برعلیه این آفت مبارزه شیمیایی صورت می پذیرد. خوشبختانه در سال زراعی قبل با همت کشاورزان عزیز و نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت آفت سن گندم به زیرحد استانداردگزارش شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی از کشاورزان عزیز و زحمت کش خواست که خرید گندم خود را ازسوی دولت از طریق بورس انجام دهند .در همین راستا به دلیل مد نظر بودن کیفیت گندم در زمان خرید،کشاورزان می بایستی به زمان مبارزه توجه داشته تاگندم با کیفیت تولید نمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار