طرح افزایش کیفیت نان در استان کرمان در حال اجرا بوده و با ارتقاء کیفیت گندم نمره کیفی نان از 65 به 87 افزایش یافته که از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مجید نژاد بیگلری، مدیر کل غله استان کرمان گفت :برای افزایش کیفیت نان طرح جامع نان سالم از مزرعه تا سفره در کرمان در حال اجر است.

وی با بیان اینکه این طرح از جایی که بذر کاشته می شود تا مرحله آخر که نان بر سر سفره مردم حاضر می شود را شامل می شود، افزود: این طرح در مراحل بهینه سازی مراحل کاشت و داشت و برداشت، استاندارد سازی ناوگان حمل و نقل، تجهیز مراکز ذخیره سازی و سیلوهای استان، بروز کردن روش های آسیاب کارخانجات آرد سازی، ارتقاء سطح کمی و کیفی نانوایان و خباز خانه ها مورد اجرا قرار می گیرد.

نژادبیگلری خاطر نشان کرد : کاهش درصد نمک مورد استفاده در خمیر نان از 2 کیلوگرم به 600 گرم در هر 100 کیلوگرم خمیر به علت کیفیت گندم و آرد تولیدی استحصالی از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

وی به آموزش نانوایان که به صورت علمی در شرکت غله و به صورت عملی در مرکز فنی و حرفه ای استان با نظارت غله انجام و گواهینامه آموزش اعطاء گردیده، اشاره کرد و اظهار داشت : با اجرای این طرح نمره کیفی نان استان کرمان از 65 به 87 رسیده که از میانگین کشوری بسیار بالاتر هست و این امر سبب شده تا معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح جامع نان سالم در اسفند 94 استان کرمان را به عنوان الگوی کیفی نان کشور معرفی کنند.

نژاد بیگلری با اشاره به اینکه طرح جامع نان سالم در خرداد سال 94 در جلسه شورای اداری استان تشریح و تبیین شد، تصریح کرد: این طرحً از خرداد سال 94 وارد فاز اجرای در سطح کل استان شده است.

وی افزود: از اقدمات شاخص این طرح یکسان و یکپارچه سازی نانوایان استان با تفکیک رنگ آبی و قرمز جهت لباس و درب مغازه است که نانوایی های دولتی به رنگ آبی و آزاد پز دارای مجوز به رنگ قرمز و لباس کار،کلاه و کفش میز و ابزار کار ، سرویس بهداشتی،پالت فلزی با ارتفاع 30 سانتی متری،مایع دستشویی، دمپایی قرمز رنگ برای استفاده از سرویس بهداشتی و دمپایی سفید برای سطح نانوائی، دور یقه لباس کار افراد استاد و شاطر به رنگ زرد مزین شده و دور یقه لباس کار سایر افراد وردست و خمیر گیر به رنگ آبی مزین شده که نشان دهنده درجه و جایگاه فرد در نانوایی است.

بیگلری یادآورشد: بحث درجه بندی نانوانیان تحت عنوانهای طلایی، نقره ای و برنزی هم باعث شده که رقابت بین نانوایان ایجاد و در آینده سهمیه نانوایان و قیمت نان بر اساس درجه نانوایی داده می شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: افزایش ، کیفیت ، نان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار