کرمانشاه؛

"وحدت" یکی از مهم‌ترین عناصر استواری و حفظ نظام اسلامی

تمام نقشه‌ها وتوطئه های دشمنان نظام در خارج از مرزها بر این استوار است که بین اقوام و مذاهب گوناگون تفرقه بیندازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: تمام نقشه‌ها وتوطئه های دشمنان نظام در خارج از مرزها بر این استوار است که بین اقوام و مذاهب گوناگون تفرقه بیندازند.

ابراهیم رحیمی‌زنگنه در همایش "وحدت و تجلی عشق نبوی" که در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد، وحدت را یکی از مهم‌ترین عناصر استواری و حفظ نظام عنوان کرد و افزود: این وحدت و یکپارچگی بین آحاد مختلف مردم و اقوام مختلف است که توانسته نظام ما را محکم و استوار نگه دارد.

وی تصریح کرد: قطعا هر چه شناخت ما از توحید و یگانگی خدا و نیز از اهل بیت (ع) و پیامبران بیشتر باشد، این گوهر اصلی انسجام و همدلی که ما از آن به "وحدت" نام می‌بریم در دل ما عمیق‌تر جلوه می‌کند.

رحیمی زنگنه هدف از برگزاری این همایش را تقویت وحدت بین اقوام مختلف و مذاهب گوناگون عنوان کرد و افزود: در این همایش می‌توانیم با استفاده از هنرهای گوناگون و با پژوهش و تحقیق عمق یکدلی و وحدت را بکاویم و زمینه تقویت بیش از پیش آن را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام در خارج از مرزها بر این استوار است که بین اقوام و مذاهب گوناگون اختلاف و تفرقه بیندازند و به خوبی می‌دانند که نابودی وحدت مردم کشور می‌تواند آنان را به اهداف شومشان برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به این مسئله ضرورت برگزاری همایش های ایچنینی در راستای تقویت وحدت اهمیت دوچندان می‌یابد.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه وحدت دارای دو وجه ظاهری و باطنی است، گفت: وجه ظاهری وحدت، همان همدلی و همراهی در عرصه سیاسی و اجتماعی است، اما وحدت جنبه باطنی و فلسفی و اعتقادی و دینی نیز دارد که این وجه آن باید توسط حوزه‌های علمیه، اساتید دانشگاه و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه از جنبه‌های گوناگون پردازش شده و تقویت شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.